Hoofdsponsor

1/35 Panzerkampfwagen V ,,Panther" Ausf.D [!]

Kan alleen maar beamen wat Tom hier zegt Frank. Mooi spuitwerk.
Hoe meer je het doet, hoe plezanter het wordt.
Denk dat één laag primer volstaat. Er komen uiteindelijk nog de nodige lagen verf over...
Succes verder.

Mark

Frank, het ziet er gewoon schitterend uit, zeker voor de eerste keer, mijn complimenten.

Spuitwerk ziet er goed uit, ik zou toch een preshade zetten.
Maar om je AB wat gewend te raken voor ge aan de preshade begint, zou ik eerst eens een proefstuk
in primer spuiten en daar wat op oefenen met een preshade te zetten zodat ge je model niet naar de kl.... helpt.
Of op een blad papier wat lijnen spuiten , eens van dicht en dan van ver zodat je ziet wat je moet doen om dikke of dunne lijnen te spuiten.
Suc6

Bedankt al mannen en DJs merci voor de tip;)

ik zou toch een preshade zetten.
Maar om je AB wat gewend te raken voor ge aan de preshade begint, zou ik eerst eens een proefstuk
in primer spuiten en daar wat op oefenen met een preshade te zetten zodat ge je model niet naar de kl.... helpt.
Of op een blad papier wat lijnen spuiten , eens van dicht en dan van ver zodat je ziet wat je moet doen om dikke of dunne lijnen te spuiten.
Suc6

Ziet er al goed uit Frank.

Ik zet altijd 1 laag primer, tenzij die niet dekkend is. EN met deze kleur kan j een prima pre-shade doen.
Wat ik in ieder geval zou doen is na het schilderen wat zwart karton onder de roosters op het achterdek te lijmen, want zo kijk je wel erg in een lege ruimte.

Peter

Vandaag nog eens eindelijk tijd gehad en de panther staat nu in 2x basiscamo iets te licht naar mijn zin
maar hoop met een wash dat hij wat verdonkerd
en ook de rupsen gespoten

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Hij is droog nu en in mekaar gezet en hop naar de andere 2 camokleuren

attachment.jpg

Zo zou hij moeten worden????

attachment.jpg

Wat is het beste of speelt het geen rol eerst de groene camo of eerst de bruine???

Laatst bewerkt:
Duitse voertuigen tijdens WO2 werden eerst in grijze grondverf gezet, daarna kwam de eigenlijke kleur... in geval er camo opkwam werd eerst de primaire kleur gespoten en dan de camo. Op het voorbeeld dat je laat zien is de primaire kleur duidelijk zandbruin. (het lichtbruin dus).
Of je nu eerst de donkerbruine dan wel de groene strepen/vlekken spuit maakt niks uit, het kan zelfs wel geweest zijn dat beide kleuren tegelijk door meerdere arbeiders werden aangebracht.... in oorlogstijd moest het vooruit gaan hé!

Ziet er al netjes uit Frank. Denk dat je verf nog nat was toen je de foto's heb genomen? (het blinkt nog wat momenteel)

hallo Frank,

Heb je die groene kleur met de airbrush geschilderd of met penseel ? Als dit met airbrush gedaan is zonder af te plakken dan heb je wel een heel stevige hand.
Het groen vind ik had eigenlijk een beetje donkerder gemogen.
Voor de rest "toppie".

Groetjes
Jeanke

bedankt Tom en Jeanke.

@Tom klopt was nog beetje nat en de flash erbij nu staat hij matter.

@Jeanke met de airbrush gedaan in de losse hand :D (wel afgeplakt met blu tack)
Klopt groen had iets donker mogen zijn misschien na de wash dat het wat verdonkerd?

Knap spuitwerk Frank,

De groene kleur zal zeer zeker nog war donkerder worden na de wash,komt helemaal goed ;)

Bedankt peiperJ.

FF jullie hulp gevraagd heb zo wat een volgorde gemaakt van de afwerking van het model klopt dit ongevver

bruine camo spuiten
uitlaten roestkleur
decals plaatsen
vernissen
wash en wheatering
uitlaten behandelen met pigmenten
klein gereedschap en reservetracks verven en plaatsen of moet dit mee gevernist worden???
tracks verweren en plaatsen

Alvast bedankt;)

Die volgorde hanteer ik ook zo een beetje Frank ,al zal dit wel van persoon tot persoon verschillen.
Als ik helemaal klaar ben ,vernis ik wel alles(ook de kleine onderdeeltjes) ,omdat dit een beschermende functie geeft voor je verf.
En na het aanbrengen van je pigmenten fixeer je dan ook je pigmentpoeder met fixeermiddel ,ik gebruik deze van AK,en ben er tevreden van.
En voor het plaatsen van de decals gebruik ik Decal Medium(Vallejo)op alcohol-basis,als droog is ,dan de decals aanbrengen,en daarna Decal Fix(vallejo) water-basis erover ter bescherming,maar bestaat ook van andere fabrikanten hé.
Anders breng ik die produkten morgen eens mee ;)

voor mij is dit de eerste keer dat ik het doe dus is wat zoeken

voor de washes e.d moet je ook vernissen hé en dan dat alles erop hangt en hij af is nog eens volledig vernissen ,en de tracks worden die ook gevernist?
Heb de satin van AK of moet dit mat zijn?

En na het aanbrengen van je pigmenten fixeer je dan ook je pigmentpoeder met fixeermiddel ,ik gebruik deze van AK,en ben er tevreden van.
heb ook de AK pigment fixer maar dacht dat het diende om je pigmenten te doen hechten eerst fixer en daar je pigment op dacht ik?

voor de decals moet ik nog kopen maar je mag ze gerust eens meebrengen

Thanks

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan