Alvast een papierprobeersel mijnentwege:
Ik koos voor St Kieran's Church omwille van het feit dat het een heel simpel model is en dat ik het kan gebruiken als Wargame-Fantasy-Medieval scenery.
De schaal is ongeveer 20mm (1/76) en je kan het hier downloaden:
http://members2.jcom.home.ne.jp/milk-pot/kyoukai.htm
Dit is alles wat je moet printen:
Ik gebruikte 170gr fotopapier, maar ik heb ondervonden dat fotopapier niet zo geschikt is.
Er zit namelijk een soort coating op die durft loskomen op de plaatsen waar je gaat vouwen.
Wat snijwerk achter de rug:
En dan wat plakken:
En met de eerder gemaakte toren:
Om de vouwen netjes te maken, gebruik ik een "vouwbeen"
Het werd vroeger van ivoor gemaakt maar tegenwoordig is het een harde kunststof:
Om een mooie vouw te maken vind ik het best om langs de beide kanten te werken:
Daarna ziet het er zo uit:
Het hoofdgedeelte zit in elkaar (je ziet dat ik aan de binnenkant een verstevigingsrib heb aangebracht:
Het bijgebouw:
En zo ziet St Kieran's er uiteindelijk uit :
Alles bij elkaar een paar uurtjes snijden en plakken, en ondanks wat foutjes, ben ik er toch tevreden mee.
Ik ga er meteen nog eentje maken (niet dezelfde natuurlijk)
Ik koos voor St Kieran's Church omwille van het feit dat het een heel simpel model is en dat ik het kan gebruiken als Wargame-Fantasy-Medieval scenery.
De schaal is ongeveer 20mm (1/76) en je kan het hier downloaden:
http://members2.jcom.home.ne.jp/milk-pot/kyoukai.htm
Dit is alles wat je moet printen:
Ik gebruikte 170gr fotopapier, maar ik heb ondervonden dat fotopapier niet zo geschikt is.
Er zit namelijk een soort coating op die durft loskomen op de plaatsen waar je gaat vouwen.
Wat snijwerk achter de rug:
En dan wat plakken:
En met de eerder gemaakte toren:
Om de vouwen netjes te maken, gebruik ik een "vouwbeen"
Het werd vroeger van ivoor gemaakt maar tegenwoordig is het een harde kunststof:
Om een mooie vouw te maken vind ik het best om langs de beide kanten te werken:
Daarna ziet het er zo uit:
Het hoofdgedeelte zit in elkaar (je ziet dat ik aan de binnenkant een verstevigingsrib heb aangebracht:
Het bijgebouw:
En zo ziet St Kieran's er uiteindelijk uit :
Alles bij elkaar een paar uurtjes snijden en plakken, en ondanks wat foutjes, ben ik er toch tevreden mee.
Ik ga er meteen nog eentje maken (niet dezelfde natuurlijk)
Laatst bewerkt door een moderator: