D
Droop
Guest
Deel1
Vorig jaar kreeg ik plots het idee om een speelgoedtank om te bouwen tot een deftig model.
Het model dat ik daarvoor heb gebruikt is een 21st Century M5A1 Stuart tank op schaal 1/6.
Jullie moeten weten dat het niet steeds een gemakkelijke opgave is om zo'n tank op de kop te tikken omdat die in de States al een verzamelaarsobject is geworden.
Enfin, ik heb er toch eentje gevonden en ik zal jullie hier héél in het kort laten zien hoe de verbouwingswerken zich hebben voltrokken:

Zo zag de tank er uit toen hij bij mij arriveerde. Josh en de kolonel maakten al gauw een eerste inspectie.

De tank werd al heel vlug tot op het bot gestript...
Ook de sideskirts heb ik zonder dralen met de Dremel weg geslepen...

Lasnaden werden met Milliput aangebracht en her en der werden bouten door metalen exemplaren vervangen...

De gegoten plastieken roosters op het motordek heb ik verwijderd en vervangen door echte inox roosters.

Luiken werden met gescratchte periscopen uitgerust...

... en beetje per beetje kreeg de tank z'n Stuart-uiterlijk.

Allerhande zaken moest ik noodgedwongen met m'n draaibankje maken.
Hier zien we het draaien van de cal .30 loop.

En dit is dan de loop op z'n plaats in de tank.
De kont van de Stuart werd van een toolbox voorzien.
En tot m'n grote jolijt werd de El Mod elektronica ook al vlug geleverd.
De oude speelgoed-electronica had ik uiteraard niet meer nodig.
Vorig jaar kreeg ik plots het idee om een speelgoedtank om te bouwen tot een deftig model.
Het model dat ik daarvoor heb gebruikt is een 21st Century M5A1 Stuart tank op schaal 1/6.
Jullie moeten weten dat het niet steeds een gemakkelijke opgave is om zo'n tank op de kop te tikken omdat die in de States al een verzamelaarsobject is geworden.
Enfin, ik heb er toch eentje gevonden en ik zal jullie hier héél in het kort laten zien hoe de verbouwingswerken zich hebben voltrokken:

Zo zag de tank er uit toen hij bij mij arriveerde. Josh en de kolonel maakten al gauw een eerste inspectie.

De tank werd al heel vlug tot op het bot gestript...
Ook de sideskirts heb ik zonder dralen met de Dremel weg geslepen...

Lasnaden werden met Milliput aangebracht en her en der werden bouten door metalen exemplaren vervangen...

De gegoten plastieken roosters op het motordek heb ik verwijderd en vervangen door echte inox roosters.

Luiken werden met gescratchte periscopen uitgerust...

... en beetje per beetje kreeg de tank z'n Stuart-uiterlijk.

Allerhande zaken moest ik noodgedwongen met m'n draaibankje maken.
Hier zien we het draaien van de cal .30 loop.

En dit is dan de loop op z'n plaats in de tank.

De kont van de Stuart werd van een toolbox voorzien.

En tot m'n grote jolijt werd de El Mod elektronica ook al vlug geleverd.
De oude speelgoed-electronica had ik uiteraard niet meer nodig.