Hello,
Na wat zoeken heb ik toch deze kit gevonden van Tamiya.
Het is de Mittlerer Einheits-PKW Horch Kfz 15 zoals hij officieel heet.
Het is een leuke kit met een goede pasvorm, zoals we van Tamiya gewend zijn, of moet ik zeggen Italeri ?
Een paar onderdelen heb ik reeds vervangen door messing staaf.
Zo is het handvat op het dashboard in de kit nogal grof uitgevoerd, daarom is het vervangen door een stukje geplooide stift van 0.5 mm.
De tussenstang achter de voorzetels is een 1 mm stift, misschien wat te zwaar, ik kan deze nog vervangen. Hier worden later twee houders aan gelijmd voor het K98k geweer. (Voorbeeldfoto's uit Allied & Axis 14.)
Een onderdeel dat mij totaal niet aanstaat is het canvas-dak.
De gesloten versie wil ik niet plaatsen om het interieur te laten zien. De wagen wordt later in een dio geplaatst tijdens de achttiendaagse veldtocht, dus bij mooi weer, men reed in 'Cabrio' versie.
Het onderdeel voor de open-top versie is al helemaal "speelgoed".
Dit wordt dus heel zeker zelfbouw.
Ik had gedacht iets te maken op basis van messing stift, 0.5 of 0.8 mm.
Hierover komt dan het canvas wat ik wil maken uit Magic Sculp.
Tips en advies zijn steeds van harte welkom !
Alvast bedankt.
Groeten Rik

Na wat zoeken heb ik toch deze kit gevonden van Tamiya.
Het is de Mittlerer Einheits-PKW Horch Kfz 15 zoals hij officieel heet.
Het is een leuke kit met een goede pasvorm, zoals we van Tamiya gewend zijn, of moet ik zeggen Italeri ?

Een paar onderdelen heb ik reeds vervangen door messing staaf.
Zo is het handvat op het dashboard in de kit nogal grof uitgevoerd, daarom is het vervangen door een stukje geplooide stift van 0.5 mm.
De tussenstang achter de voorzetels is een 1 mm stift, misschien wat te zwaar, ik kan deze nog vervangen. Hier worden later twee houders aan gelijmd voor het K98k geweer. (Voorbeeldfoto's uit Allied & Axis 14.)

Een onderdeel dat mij totaal niet aanstaat is het canvas-dak.
De gesloten versie wil ik niet plaatsen om het interieur te laten zien. De wagen wordt later in een dio geplaatst tijdens de achttiendaagse veldtocht, dus bij mooi weer, men reed in 'Cabrio' versie.

Het onderdeel voor de open-top versie is al helemaal "speelgoed".
Dit wordt dus heel zeker zelfbouw.
Ik had gedacht iets te maken op basis van messing stift, 0.5 of 0.8 mm.
Hierover komt dan het canvas wat ik wil maken uit Magic Sculp.
Tips en advies zijn steeds van harte welkom !
Alvast bedankt.
Groeten Rik