Tussen alle bedrijven door heb ik mij ook nog een beetje bezig gehouden met een Ferrari 250GT SWB Competizione van Hot Wheels-Elite.
Met deze auto werd Stirling Moss winnaar van Goodwood in 1961.
Op zich zelf is dit een heel mooi model, maaar.......er zitten altijd wel wat minpuntjes aan een HW-model.
Met een aantal reserveonderdelen gaan we het model een beetje opgraden.
Het liefst had ik de body ook nog overgespoten, want de lak is nou ook niet echt optimaal, maar met een grondige poetsbeurt knapte hij al aardig op.
Het interrieur heeft HW volgens mij uit een speelgoedautootje gehaald, dit is een Elite-model volstrekt onwaardig.
We zijn begonnen met een ander stuurtje van Red Run en een ouderwets 4-punts gordeltje van MFH.
Het versnellingspookje is een gewone speld met een bolle kop.
De uitlaatjes zijn van dat verchroomde plastic, die worden vervangen door alu-pijpjes van Red Run.
De plastic riempjes op motor- en kofferklep heb ik vervangen voor lederen.
Ze zijn wat groot uitgevallen, maar ze moesten de enorme lijmplek van HW een beetje camoufleren.
Ook de plastic spaakvelgen moesten het veld ruimen voor mooie velgen van alweer Red Run.
De bandjes horen eigenlijk niet bij deze velgen, maar staan wel goed bij dit model, de originelen waren te groot.
De assen heb ik wel moeten aanpassen voor deze velgen en het model zelf heb ik verlaagd.
De koppen van de vleugelmoeren heb ik wat platter gemaakt, vond ik persoonlijk wat mooier staan.
En dan het totaal plaatje:
Zoals jullie gezien hebben, is dit geen grote verbouwing geweest, maar het zijn van die kleine dingetjes die een model net even iets meer afmaken.
Met deze auto werd Stirling Moss winnaar van Goodwood in 1961.
Op zich zelf is dit een heel mooi model, maaar.......er zitten altijd wel wat minpuntjes aan een HW-model.
Met een aantal reserveonderdelen gaan we het model een beetje opgraden.
Het liefst had ik de body ook nog overgespoten, want de lak is nou ook niet echt optimaal, maar met een grondige poetsbeurt knapte hij al aardig op.
Het interrieur heeft HW volgens mij uit een speelgoedautootje gehaald, dit is een Elite-model volstrekt onwaardig.
We zijn begonnen met een ander stuurtje van Red Run en een ouderwets 4-punts gordeltje van MFH.
Het versnellingspookje is een gewone speld met een bolle kop.
De uitlaatjes zijn van dat verchroomde plastic, die worden vervangen door alu-pijpjes van Red Run.
De plastic riempjes op motor- en kofferklep heb ik vervangen voor lederen.
Ze zijn wat groot uitgevallen, maar ze moesten de enorme lijmplek van HW een beetje camoufleren.
Ook de plastic spaakvelgen moesten het veld ruimen voor mooie velgen van alweer Red Run.
De bandjes horen eigenlijk niet bij deze velgen, maar staan wel goed bij dit model, de originelen waren te groot.
De assen heb ik wel moeten aanpassen voor deze velgen en het model zelf heb ik verlaagd.
De koppen van de vleugelmoeren heb ik wat platter gemaakt, vond ik persoonlijk wat mooier staan.
En dan het totaal plaatje:
Zoals jullie gezien hebben, is dit geen grote verbouwing geweest, maar het zijn van die kleine dingetjes die een model net even iets meer afmaken.