Tweede poging om een topic te starten (en te behouden..)
Dit is dus de kit:
Al in 1939 werd deze wagen onder de benaming KdF voorgesteld aan de wereld. KdF staat voor Kraft durch Freude (Kracht door Vreugde).
Echter door het uitbreken van de 2e W.O. werd aan het vervaardigen van militair materieel voorrang verleend, waardoor er van dit type slechts een 500 gemaakt waren toen, en deze werden bijna allemaal door het leger gebruikt/in beslag genomen.
Er waren 3 uitvoeringen:
Type 60: civiele uitvoering Sedan
Type 82E: militaire uitvoering 2x4 op chassis van de Kübelwagen met Sedan carrosserie.
Type :militaire uitvoering Commandanten 4x4 op chassis van de Kübelwagen met Sedan carrosserie.
De uitvoering met het Kübelchassis had als voordeel dat de wagen 75mm hoger van de weg kwam te liggen, dus betere prestaties op het veld. De Sedan carrosserie had dan iets meer luxe dan de Kübelwagen.
De inhoud van de doos:
En de bouwbeschrijving:
Dit is dus de kit:
Al in 1939 werd deze wagen onder de benaming KdF voorgesteld aan de wereld. KdF staat voor Kraft durch Freude (Kracht door Vreugde).
Echter door het uitbreken van de 2e W.O. werd aan het vervaardigen van militair materieel voorrang verleend, waardoor er van dit type slechts een 500 gemaakt waren toen, en deze werden bijna allemaal door het leger gebruikt/in beslag genomen.
Er waren 3 uitvoeringen:
Type 60: civiele uitvoering Sedan
Type 82E: militaire uitvoering 2x4 op chassis van de Kübelwagen met Sedan carrosserie.
Type :militaire uitvoering Commandanten 4x4 op chassis van de Kübelwagen met Sedan carrosserie.
De uitvoering met het Kübelchassis had als voordeel dat de wagen 75mm hoger van de weg kwam te liggen, dus betere prestaties op het veld. De Sedan carrosserie had dan iets meer luxe dan de Kübelwagen.
De inhoud van de doos:
En de bouwbeschrijving:
Laatst bewerkt: