Het afwerken van de jeep loopt traag (zie de uitleg in mijn jeep topic) en de Do24MS heeft nog heel wat schuurwerk nodig vooraleer we daar met de heropbouw kunnen beginnen. Maar ik kreeg opeens goesting om te hakken en te zagen in een stuk resin en het beste wat ik hiervoor kon vinden was een kit waarvan ik zeker wist dat dit nodig ging zijn.
Daarom ben ik gisteren gestart met deze GAZ 11-73 van Azimut Productions:
Zoals je kan zien heb ik die enkele jaren geleden op de IPMS Nationals aangekocht voor 5€; er was geen kat die hem wou, zelfs niet voor die prijs.
Een beetje uitleg vind je hier: https://en.wikipedia.org/wiki/GAZ-M1
Het is een full resin kit mét witmetalen onderdelen wat betreft vering en vooras. Er steekt een stuk klare plastiek in waar je zelf de ruiten moet uitsnijden en er is geen PE.
De instructies zijn sumier maar redelijk duidelijk alhoewel ik er zeker van ben dat ze nog de nodige vraagtekens zullen opwerpen. Geen uitleg wat betreft kleuren en geen decals maar dat is misschien niet echt nodig.
Het was dus eerst en vooral nodig om te beginnen met een grondige opkuis van de kas en de bodemplaat alvorens er ook maar iets anders kan bevestigd worden.
Je moet je niet verwachten aan een motor want dat is één blok resin.
Ik heb dit voertuig ook op schaal 1/72 liggen van bij ACE.
Wat mij wel opviel is dat die kleine GAZ véél gedetailleerder is dan zijn grote resin broer, compleet met een PE setje en al.
Misschien bouw ik ze wel samen.....misschien.....
Wordt vervolgd.
Daarom ben ik gisteren gestart met deze GAZ 11-73 van Azimut Productions:
Zoals je kan zien heb ik die enkele jaren geleden op de IPMS Nationals aangekocht voor 5€; er was geen kat die hem wou, zelfs niet voor die prijs.
Een beetje uitleg vind je hier: https://en.wikipedia.org/wiki/GAZ-M1
Het is een full resin kit mét witmetalen onderdelen wat betreft vering en vooras. Er steekt een stuk klare plastiek in waar je zelf de ruiten moet uitsnijden en er is geen PE.
De instructies zijn sumier maar redelijk duidelijk alhoewel ik er zeker van ben dat ze nog de nodige vraagtekens zullen opwerpen. Geen uitleg wat betreft kleuren en geen decals maar dat is misschien niet echt nodig.
Het was dus eerst en vooral nodig om te beginnen met een grondige opkuis van de kas en de bodemplaat alvorens er ook maar iets anders kan bevestigd worden.
Je moet je niet verwachten aan een motor want dat is één blok resin.
Ik heb dit voertuig ook op schaal 1/72 liggen van bij ACE.
Wat mij wel opviel is dat die kleine GAZ véél gedetailleerder is dan zijn grote resin broer, compleet met een PE setje en al.
Misschien bouw ik ze wel samen.....misschien.....
Wordt vervolgd.
Laatst bewerkt door een moderator: