Dank je Erwin voor je goede en uitgebreide advies. Het is de bedoeling om een voertuig te tonen dat een gedeeltelijke restauratie heeft gehad, dat goed verzorgd wordt, in volledig oorspronkelijke staat is, altijd in de garage heeft gestaan (dat mag ook wel van een auto die inmiddels een of twee miljoen euro opbrengt), maar die ook eens met regen de garage mag verlaten als dat nodig is maar liever niet. Het uitlaatsysteem werd nog niet vervangen; de auto heeft sinds 1957 nooit langer dan een paar maanden stil gestaan en heeft ongeveer 40.000 kilometer op de teller.
Met dat uitgangspunt, kan Xavier's visie kloppen en kan mijn oorspronkelijke visie kloppen. Misschien is het visueel aantrekkelijker om er nog een héél klein beetje roestachtige vervuiling aan toe te voegen achteraan de knalpotten. Voorlopig is de stand 1-0 vóór die extra verwering; ik zie verdere meningen (ook die van jou) graag tegemoet. Verwacht van die verwering trouwens niet meer dan hooguit een zeer bescheiden plekje van een paar millimeter.
Wat betreft de verbinding tussen de twee buizen, dacht ik ook in eerste instantie dat dit gewoon een stalen bevestigingsstang was of zo, maar inmiddels is me duidelijk dat het daadwerkelijk een stuk uitlaat is. Erg interessant, geen idee waarom ze dat zo hebben gedaan. Trillingsregulatie als motief zou kunnen.
Het is voor mij wel echt de max dat ook jij je in de toekomst wellicht gaat bezig houden met het enigszins verweren van de onderplaat en/of het chassis. Het doel is hier dan zeker bereikt!
Met dat uitgangspunt, kan Xavier's visie kloppen en kan mijn oorspronkelijke visie kloppen. Misschien is het visueel aantrekkelijker om er nog een héél klein beetje roestachtige vervuiling aan toe te voegen achteraan de knalpotten. Voorlopig is de stand 1-0 vóór die extra verwering; ik zie verdere meningen (ook die van jou) graag tegemoet. Verwacht van die verwering trouwens niet meer dan hooguit een zeer bescheiden plekje van een paar millimeter.
Wat betreft de verbinding tussen de twee buizen, dacht ik ook in eerste instantie dat dit gewoon een stalen bevestigingsstang was of zo, maar inmiddels is me duidelijk dat het daadwerkelijk een stuk uitlaat is. Erg interessant, geen idee waarom ze dat zo hebben gedaan. Trillingsregulatie als motief zou kunnen.
Het is voor mij wel echt de max dat ook jij je in de toekomst wellicht gaat bezig houden met het enigszins verweren van de onderplaat en/of het chassis. Het doel is hier dan zeker bereikt!