RMS Mauretania schaal 1:250
Dat wordt het volgende schip wat op de papierscheepswerf komt.
Deze wordt in opdracht van Bouwplaten uitgeverij Scaldis gebouwd en de deadline, waar ik dus niet van hou, is 18-02-2017
Maar goed, toch deze uitdaging aan gegaan.
Dit is het pakket wat bestaat uit een bouwplaat, laser parts en laser gesneden relingen:
Dit schip is in dit pakket op 4 verschillende manieren te bouwen:
1909 passagier schip
1914 Cruiser ( met geschut aan boord)
1915 Hospitaal schip
1918 Troepen carrier
En ik ga deze bouwen in de 1918 variant met de second geometric dazzle scheme designed by Norman Wilkinson:
Een paar getallen
Name: RMS Mauretania
Owner:
1906–1934: Cunard Line
1934–1935: Cunard White Star Line
Operator: Cunard Line
Port of registry: United Kingdom Liverpool
Route: Southampton-Cobh-New York City
Ordered: 1904
Builder: Swan Hunter, Tyne and Wear, United Kingdom
Laid down: 18 August 1904
Launched: 20 September 1906
Christened: 20 September 1906, by the Duchess of Roxburghe
Completed: 7 November 1907
Acquired: 11 November 1907
Maiden voyage: 16 November 1907
In service: 16 November 1907
Out of service: 1934
Fate: Retired from service September 1934.
Status: scrapped in 1935 at Rosyth, Scotland.
General characteristics
Tonnage: 31,938 GRT
Length: 790 ft (240.8 m)
Beam: 88 ft (26.8 m)
Draft: 33 ft (10.1 m)
Depth: 33.5 ft (10.2 m)
Decks: 8
Installed power:
Direct-action Parsons steam turbines (two high pressure, two low pressure)
68,000 shp (51,000 kW) nominal at launch, 76,000 shp (57,000 kW) on record run, later increased in 1928 to 90,000 shp (67,000 kW) July 1929.
Propulsion: Triple bladed design at launch changed soon after to four bladed versions. Astern turbines available on inboard shafts only.
Speed: 24 knots (44 km/h; 28 mph) (design service speed)
Capacity:
2,165 passengers total:
563 first class
464 second class
1,138 third class
Crew: 802
Notes: Running mate to RMS Lusitania:
En verder is er op het WWW nog heel veel van dit schip te vinden, zie https://en.wikipedia.org/wiki/RMS_Mauretania_(1906)
Fred
Dat wordt het volgende schip wat op de papierscheepswerf komt.
Deze wordt in opdracht van Bouwplaten uitgeverij Scaldis gebouwd en de deadline, waar ik dus niet van hou, is 18-02-2017
Maar goed, toch deze uitdaging aan gegaan.
Dit is het pakket wat bestaat uit een bouwplaat, laser parts en laser gesneden relingen:
Dit schip is in dit pakket op 4 verschillende manieren te bouwen:
1909 passagier schip
1914 Cruiser ( met geschut aan boord)
1915 Hospitaal schip
1918 Troepen carrier
En ik ga deze bouwen in de 1918 variant met de second geometric dazzle scheme designed by Norman Wilkinson:
Een paar getallen
Name: RMS Mauretania
Owner:
1906–1934: Cunard Line
1934–1935: Cunard White Star Line
Operator: Cunard Line
Port of registry: United Kingdom Liverpool
Route: Southampton-Cobh-New York City
Ordered: 1904
Builder: Swan Hunter, Tyne and Wear, United Kingdom
Laid down: 18 August 1904
Launched: 20 September 1906
Christened: 20 September 1906, by the Duchess of Roxburghe
Completed: 7 November 1907
Acquired: 11 November 1907
Maiden voyage: 16 November 1907
In service: 16 November 1907
Out of service: 1934
Fate: Retired from service September 1934.
Status: scrapped in 1935 at Rosyth, Scotland.
General characteristics
Tonnage: 31,938 GRT
Length: 790 ft (240.8 m)
Beam: 88 ft (26.8 m)
Draft: 33 ft (10.1 m)
Depth: 33.5 ft (10.2 m)
Decks: 8
Installed power:
Direct-action Parsons steam turbines (two high pressure, two low pressure)
68,000 shp (51,000 kW) nominal at launch, 76,000 shp (57,000 kW) on record run, later increased in 1928 to 90,000 shp (67,000 kW) July 1929.
Propulsion: Triple bladed design at launch changed soon after to four bladed versions. Astern turbines available on inboard shafts only.
Speed: 24 knots (44 km/h; 28 mph) (design service speed)
Capacity:
2,165 passengers total:
563 first class
464 second class
1,138 third class
Crew: 802
Notes: Running mate to RMS Lusitania:
En verder is er op het WWW nog heel veel van dit schip te vinden, zie https://en.wikipedia.org/wiki/RMS_Mauretania_(1906)
Fred
Laatst bewerkt: