Met enkel de Ford V3000S op de tafel mag er toch ergens iets bijkomen in afwachting van het heropstarten van een ander project.
Mijn keuze viel op een kit welke ik maanden geleden reeds gestart was ter gelegenheid van enkele beurzen namelijk de Ford T Truck.
Het betreft een kit van RPM op schaal 1/35, heb ik 10€ voor betaald maar de kwaliteit is navenant.
De boxart laat uitschijnen dat dit voertuig door de Britten zou gebruikt zijn tijdens WO1 maar er staat geen woord uitleg vermeld op de kit.
Ik heb mijn boek "British Military Trucks of World War One" er bij gehaald en gezien dat er wel degelijk een Britse eenheid uitgerust was met dergelijke trucks met de bedoeling dat deze niet in onze streken doch in Salonika (Gr) zouden ingezet worden bij de bevoorrading van Servische troepen die toen tegen de Bulgaren vochten.
Wie interesse heeft, meer hierover op: http://www.1914-1918.net/salonika.htm
Er steken ook geen decals in de kit en nergens is er een tekening van een afgewerkt voertuig met verwijzing naar een eventueel kleurenschema.
De instructies laten ook te wensen over want blijkbaar zijn die geldig voor meer dan 1 versie van de kit.
Wat documentatie betreft val ik dus terug op het eerder vermelde boek en op een artikel dat verscheen in SteelMasters Thématique 25 van April 2014 waarbij deze kit gebruikt werd als basis om een andere Ford T te bouwen. De er in vermelde verbeteringen en technieken zijn echter heel interessant en ik hoop deze goed te kunnen gebruiken zij het wel dat ik slechts de kleuren en verven ga gebruiken die ik hier liggen heb.
De aansluitingen van de gietbomen op de onderdelen zijn ronduit dik en je moet heel goed uitkijken bij het los knippen.
Interieur is zo goed als onbestaand, geen motor (ooohhhh), en dat grote dikke plastiek dekzeil zullen we vermoedelijk ook maar vervangen.
Veel was er nog niet gebeurd maar er diende al veel opnieuw aangepast te worden.
De laadruimte links boven bestaat uit 2 delen met een naad in de lengte en zal dus bekleed worden met balsa hout strips ten einde de plankenvloer weer te geven. De vloerplaat rechts boven vertoont, net als vele andere delen, grote uitwerppunten.
Het chassis is heel summier en de vering moet serieus aangepast worden om aan te sluiten op de assen die ondertussen al voorzien werden van grotere schijven die moeten aansluiten op de wielen.
Redelijk wat werk voor de boeg maar het zal weeral eens iets anders zijn.
Mijn keuze viel op een kit welke ik maanden geleden reeds gestart was ter gelegenheid van enkele beurzen namelijk de Ford T Truck.
Het betreft een kit van RPM op schaal 1/35, heb ik 10€ voor betaald maar de kwaliteit is navenant.
De boxart laat uitschijnen dat dit voertuig door de Britten zou gebruikt zijn tijdens WO1 maar er staat geen woord uitleg vermeld op de kit.
Ik heb mijn boek "British Military Trucks of World War One" er bij gehaald en gezien dat er wel degelijk een Britse eenheid uitgerust was met dergelijke trucks met de bedoeling dat deze niet in onze streken doch in Salonika (Gr) zouden ingezet worden bij de bevoorrading van Servische troepen die toen tegen de Bulgaren vochten.
Wie interesse heeft, meer hierover op: http://www.1914-1918.net/salonika.htm
Er steken ook geen decals in de kit en nergens is er een tekening van een afgewerkt voertuig met verwijzing naar een eventueel kleurenschema.
De instructies laten ook te wensen over want blijkbaar zijn die geldig voor meer dan 1 versie van de kit.
Wat documentatie betreft val ik dus terug op het eerder vermelde boek en op een artikel dat verscheen in SteelMasters Thématique 25 van April 2014 waarbij deze kit gebruikt werd als basis om een andere Ford T te bouwen. De er in vermelde verbeteringen en technieken zijn echter heel interessant en ik hoop deze goed te kunnen gebruiken zij het wel dat ik slechts de kleuren en verven ga gebruiken die ik hier liggen heb.
De aansluitingen van de gietbomen op de onderdelen zijn ronduit dik en je moet heel goed uitkijken bij het los knippen.
Interieur is zo goed als onbestaand, geen motor (ooohhhh), en dat grote dikke plastiek dekzeil zullen we vermoedelijk ook maar vervangen.
Veel was er nog niet gebeurd maar er diende al veel opnieuw aangepast te worden.
De laadruimte links boven bestaat uit 2 delen met een naad in de lengte en zal dus bekleed worden met balsa hout strips ten einde de plankenvloer weer te geven. De vloerplaat rechts boven vertoont, net als vele andere delen, grote uitwerppunten.
Het chassis is heel summier en de vering moet serieus aangepast worden om aan te sluiten op de assen die ondertussen al voorzien werden van grotere schijven die moeten aansluiten op de wielen.
Redelijk wat werk voor de boeg maar het zal weeral eens iets anders zijn.
Laatst bewerkt door een moderator: