Beste vrienden na mijn militair avontuurtje wil ik me toch terug in mijn comfort zone begeven , dat wil nu niet zeggen dat ik volledig stop met militair hoor
Maar nu heb ik echt zin in mijn voorliefde voor auto's
Dit keer gaat het om een auto die niet veel mensen zich nog kunnen herinneren maar het is toch 1 van de mooiste auto's van in zijn tijd namelijk 1963 en ik herinner me deze auto nog altijd of het gisteren was , even terzijde dit jaar nog eentje in het echt gezien in Brussel
De Studebaker Avanti vele zullen hun neus optrekken maar ik vind hem geweldig
Deze was verkrijgbaar in drie motortypes een V8 met 240 pk de R1 maar voor enkele Dollars meer kon men de R2 bestellen en dan werd deze geleverd met een supercharger of compressor en dan was de Avanti compatibel met o.a. Corvette met injectie motor of de Jaguar XKE en de top of the bill was dan R3 deze motor had twee compressors en deed het fantastisch op Bonneville
Het was een zeer luxueuze wagen met veel comfort
Genoeg geleuterd ik ga eraan beginnen aan de " Studebaker Avanti "
Ik doe mee aan de groepsbouw en hoop hem in een maand af te krijgen het is wel een zeer grote kit , deuren gaan open de motorkap kan ook open ik ga hem zeker niet pimpen alhoewel er alles bij zit maar ik houd hem gewoon straatversie misschien de mooiste motor maar dat is volgens mij nu toegelaten want alles zit in de kit geen after market delen , doosje open en beginnen
Hier komt hij
Het bouwplan te groot om op de foto te zetten , het is 1 groot blad met hier en daar een kleurverwijzing , dus zal ik beroep moeten doen op het internet
De inhoud
Het bouwjaar van de kit
[
Zo beste vrienden ik duik in mijn " man cave "
Salukes
Maar nu heb ik echt zin in mijn voorliefde voor auto's
Dit keer gaat het om een auto die niet veel mensen zich nog kunnen herinneren maar het is toch 1 van de mooiste auto's van in zijn tijd namelijk 1963 en ik herinner me deze auto nog altijd of het gisteren was , even terzijde dit jaar nog eentje in het echt gezien in Brussel
De Studebaker Avanti vele zullen hun neus optrekken maar ik vind hem geweldig
Deze was verkrijgbaar in drie motortypes een V8 met 240 pk de R1 maar voor enkele Dollars meer kon men de R2 bestellen en dan werd deze geleverd met een supercharger of compressor en dan was de Avanti compatibel met o.a. Corvette met injectie motor of de Jaguar XKE en de top of the bill was dan R3 deze motor had twee compressors en deed het fantastisch op Bonneville
Het was een zeer luxueuze wagen met veel comfort
Genoeg geleuterd ik ga eraan beginnen aan de " Studebaker Avanti "
Ik doe mee aan de groepsbouw en hoop hem in een maand af te krijgen het is wel een zeer grote kit , deuren gaan open de motorkap kan ook open ik ga hem zeker niet pimpen alhoewel er alles bij zit maar ik houd hem gewoon straatversie misschien de mooiste motor maar dat is volgens mij nu toegelaten want alles zit in de kit geen after market delen , doosje open en beginnen
Hier komt hij
Het bouwplan te groot om op de foto te zetten , het is 1 groot blad met hier en daar een kleurverwijzing , dus zal ik beroep moeten doen op het internet
De inhoud
Het bouwjaar van de kit
[
Zo beste vrienden ik duik in mijn " man cave "
Salukes
Laatst bewerkt door een moderator: