(Bron: Internet. For reference purpose only)
Om mezelf even te verwennen na een veel te lange periode niet echt gebouwd te hebben (wel andere werkjes zoals schilderen en opknappen van 1/87 voertuigen), heb ik deze doos uit de stapel gehaald om zonder veel poespas of opzoekwerk wat te genieten van deze mooie hobby.
Het is een simpele kit, een Italeri Alzo Zero, gemaakt voor de gamer.
Dit betekend dat er weinig onderdelen inzitten...
Er is veel voor verbetering vatbaar, en er kan ook hier en daar iets toegevoegd worden, maar deze keer niet aan mij besteed
Ik wil terug eens iets afwerken zonder mezelf te verliezen tijdens de bouw (er staan hier al genoeg shelf queens stof te vergaren..)
Wat wel leuk is aan deze kit is dat er een keuze is tussen dropveters of link by link rupsbanden.
Aan de andere kant heeft Italeri hier een kans laten liggen om de link by link onderdelen ook aan de binnenzijde te detailleren
Hier even een dryfit met de dropveters.
Zoals te zien heeft Italeri er aan gedacht om reeds pinnen te voorzien die de tracks op hun plaats houden.
Dit is echter niet het resultaat wat ik wil, dus gebruik ik de link by link tijdens de afwerking.
Ook de details zijn mooier bij de link by link onderdelen
Tot zover de foto's van de werken (ik ben al iets verder gevorderd, maar ik vergeet telkens een fototoestel of gsm mee te nemen om de gedane werken op de gevoelige plaat vast te leggen..)
Zo heb ik intussen reeds een basislaag geschilderd (desert yellow), filter er over aangebracht, een zakje chippings peper en zout (teerzwart & basiskleur) er over gegooid, wat details van kleur voorzien, een zwarte wash er over gegoten en een laagje parketvernis om binnenkort de decals er op te kunnen plaatsen.