Om even over mijn PE moeheid heen te komen en om tijdens de droogtijden van de Famo wat om handen te hebben (hoewel mijn kopke nog niet naar de Famo staat naar het bericht deze week). Daarom heb ik dan maar een nieuw kitje van de grote hoop getrokken waar ik me eens lekker op uit kan leven zonder dat er PE aan te pas komt, euhhhh……maar 9 stukjes.
Verder wordt het een bouw recht uit de doos, met enkel een paar aanvullingen die door AFV Club voor de kit zijn uitgebracht:
• De cover voor de mantel van de loop (is niet in de kit inbegrepen hoewel essentieel voor de Australische uitvoering).
• Het gaas voor het rek wat aan de koepel zit (mijn inziens steviger als je nog wat stowage in het rek wilt plaatsen).
O ja, ik kon het ook niet over mijn hart verkrijgen om de spaghetti rupsbanden te gebruiken (hoewel ze netjes van detail zijn), dus heb ik gekozen voor een mooi setje van Fruil.
De kit is van AFV Club (35100) en mijn eerste indruk is goed, veel mooie details en weinig flash. Wel op de nodige plekken wat sinkmarks maar niets wat good old putty niet kan wegwerken.
Het betreft de Centurion 5/2 van het Royal Australian Armoured Corps welke ingezet zijn in Vietnam. Voor mij ook weer eens wat anders omdat ik eens in een geheel andere tijd ga bouwen wat mijn inziens weer een andere benadering zal vereisen met het verouderen van het model. Nu eerst kitinfo en bij de volgende update wat geschiedenis.
de kit bestaat uit de volgende onderdelen:
1 bouwplan
410 onderdelen in de bekende AFV olijfgroenige kleur
18 transparante onderdelen
1 metalen 20 pond loop
1 metalen co-ax MG loop
6 metalen veren
26 rubber wielen
2 vinyl tracks
1 stalen kabel
26 vinyl poly caps
1 stuk zwart gaas
1 klein fretje PE
1 resin figuurtje
1 velletje decals waaruit de volgende versies zijn te maken:
• 1. 169083 A Squadron, 1 Armd Regt, Vietnam 1970
• 2. 169066 C Squadron, 1 Armd Regt, Vietnam 1968
• 3. 169108 “The Very Diabolical” C Squadron, 1 Armd Regt, Vietnam 1971
• 4. 169030 “Clitoris Pubis” C Squadron, 1 Armd Regt, Vietnam 1971
• 5. 169039 “Pussy Eater” C Squadron, 1 Armd Regt, Vietnam 1971
Voor de uitvoeringen 4 en 5 zullen we maar denken dat ze wat tekort kwamen in de jungle, weinig "Boom Boom" zullen we maar zeggen.
Pics van de kit:
De te gebruiken updatesetjes:
Ik hoop dat jullie het wat vinden en weer de moeite waard om te volgen.
Verder wordt het een bouw recht uit de doos, met enkel een paar aanvullingen die door AFV Club voor de kit zijn uitgebracht:
• De cover voor de mantel van de loop (is niet in de kit inbegrepen hoewel essentieel voor de Australische uitvoering).
• Het gaas voor het rek wat aan de koepel zit (mijn inziens steviger als je nog wat stowage in het rek wilt plaatsen).
O ja, ik kon het ook niet over mijn hart verkrijgen om de spaghetti rupsbanden te gebruiken (hoewel ze netjes van detail zijn), dus heb ik gekozen voor een mooi setje van Fruil.
De kit is van AFV Club (35100) en mijn eerste indruk is goed, veel mooie details en weinig flash. Wel op de nodige plekken wat sinkmarks maar niets wat good old putty niet kan wegwerken.
Het betreft de Centurion 5/2 van het Royal Australian Armoured Corps welke ingezet zijn in Vietnam. Voor mij ook weer eens wat anders omdat ik eens in een geheel andere tijd ga bouwen wat mijn inziens weer een andere benadering zal vereisen met het verouderen van het model. Nu eerst kitinfo en bij de volgende update wat geschiedenis.
de kit bestaat uit de volgende onderdelen:
1 bouwplan
410 onderdelen in de bekende AFV olijfgroenige kleur
18 transparante onderdelen
1 metalen 20 pond loop
1 metalen co-ax MG loop
6 metalen veren
26 rubber wielen
2 vinyl tracks
1 stalen kabel
26 vinyl poly caps
1 stuk zwart gaas
1 klein fretje PE
1 resin figuurtje
1 velletje decals waaruit de volgende versies zijn te maken:
• 1. 169083 A Squadron, 1 Armd Regt, Vietnam 1970
• 2. 169066 C Squadron, 1 Armd Regt, Vietnam 1968
• 3. 169108 “The Very Diabolical” C Squadron, 1 Armd Regt, Vietnam 1971
• 4. 169030 “Clitoris Pubis” C Squadron, 1 Armd Regt, Vietnam 1971
• 5. 169039 “Pussy Eater” C Squadron, 1 Armd Regt, Vietnam 1971
Voor de uitvoeringen 4 en 5 zullen we maar denken dat ze wat tekort kwamen in de jungle, weinig "Boom Boom" zullen we maar zeggen.
Pics van de kit:
De te gebruiken updatesetjes:
Ik hoop dat jullie het wat vinden en weer de moeite waard om te volgen.
Laatst bewerkt: