Hoofdsponsor

Don Schumacher's Stardust Funny Car [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Camaro69

Administrator/V.I.P.
Forumleiding
Administrator
Hier is mijn project voor de wedstrijd.
Na veel wikken en wegen heb ik voor deze funny car gekozen, omdat dit een beetje speciaal is.
De doos

1_DSCF3322.jpg

En wat aftermarket spul dat ik ga gebruiken.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik wil ook bij deze alle deelnemers veel succes wensen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
veel succes met deze, ik ben een leek in auto's, alleh, ik weet dat ze 4 wielen hebben enzo, maar wat wordt bedoeld met funny bij deze wagen? of heeft deze lachgas voor een extra boost?
 
veel succes met deze, ik ben een leek in auto's, alleh, ik weet dat ze 4 wielen hebben enzo, maar wat wordt bedoeld met funny bij deze wagen? of heeft deze lachgas voor een extra boost?

Funny Car is a drag racing car class. In the United States, other "professional" classes are Top Fuel, Pro Stock, and Pro Stock Motorcycle. Funny cars have forward-mounted engines and carbon fiber automotive bodies over the chassis, giving them an appearance vaguely approximating manufacturers' showroom models. The Dodge Charger and Chevrolet Impala sedans, along with the Ford Mustang and Toyota Solara coupe, are now commonly used in the National Hot Rod Association (NHRA). Worldwide, however, many different body styles are used. These "fake" body shells are not just cosmetic: they serve an important aerodynamic purpose.

Hoop dat je Engels kent.;)
 
Hier eerst nog een woordje uitleg over de wagen. (was dit vergeten)

The '68 Stardust: Don Schumacher's ride to recognition.

Stardust Chargers were well known in the Midwest and when Illinois
native Don Schumacher switched to a Barracuda in mid 1968, NHRA
reviewers were skeptical of his record-breaking top end speeds and
were calling his unbelievable elapsed times "popcorn times." Then
Schumacher took the Stardust to California where the ET's got shorter
and the speed figures got fatter...even the skeptics had to grant
Schumacher his due.
Schumacher purchased the '68 Stardust' Cuda from "California
Flash," Butch Leal who retired from funny car racing to take up super
stocks. With a few modifications - a lowered top and rear deck spoiler
by Pellegrini's Fiberglass Ltd., an exceptional paint job by Dave Puhl's
House of Kustoms in Chicago, a Ford rear end assembly with 3.23
gears and Henry's axles, a TorqueFlite tranny from Bob's Transmission,
Chicago, Halibrand mag wheels with narrow Goodyear tires up front and
13.00 x 15 M&H tires on the rear, Airheart disc brakes, Logghe
wheeliebars, Simpson cross form chutes, and chrome or polished
aluminum everywhere - Schumacher turned the new Stardust over to
master motorman, John Hogan.
The Crane-cammed, Hilborn-injected, M/T-equipped, blown 426-
cubic-inch,fuel burning Chrysler hemi engine rocketed Schumacher's
'68 Stardust to a 7.38 ET at 202.70 mph in Orange County, California
for an unofficial world's funny car record, winning not only the race but
the respect of fellow racers, fans, and even former critics.
 
Ik wens je een leuke wedstrijd toe. en have fun met deze toch wel schitterende kit.
Patje.
 
Bedankt Patje,
wil nog even aan iedreen vragen die foto's vind van deze wagen
vooral van de motor en interieur(als je het zo kunt noemen).
Ook alle andere info is welkom. Zelf heb ik maar een paar foto's gevonden
en zijn van de buitenkant zelf :worried:

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Nu de bel is afgerond,
maar direct begonnen aan mijn wedstrijdwagen.
De onderdelen al verzamelt.

1_DSCF3842.jpg

Nu alles opkuisen en een deel ontchroomen.
Chasis is in allemaal afzonderlijke delen.
Dus maar hopen dat we het recht in elkaar krijgen.
Anders zal da spel serieus scheeftrekken op de quarter mile.:D:laugh:
 
Jelle maatje die zou ik ook wel es willen bouwen lijkt me een uitdaging,ik ga op zoek naar referentie voor je.
Patje.
 
Bedankt om te helpen zoeken.
Hier kan ik al een beetje mee.

Hebben ondertussen het chassis in elkaar gestoken en de rolkooi.
De onderdelen van het chassis zijn altijd mooi recht.
maar ik hoop dat dit goedkomt eenmaal de motor ertussen zit.

1_DSCF3866.jpg

1_DSCF3867.jpg

De body is ondertussen geschuurd en voorzien van grondverf.

1_DSCF3869.jpg

Op de foto hieronder kun je de aftekening zien van een ovaal als je goed kijkt.
Hopelijk is het eruit na het schuren en komt het niet terug als de kleur eropstaat.

1_DSCF3872.jpg

De boosdoener van het ovaal is het logo van Polar Lights aan de binnenkant.

1_DSCF3874.jpg
 
verdorie,waarom doen ze dat nu de slimmeriken.Ik hoop echt dat je dit goed krijgt zenne Jelle want het is geen zicht zo he.
Je chassis en rollcage ziener al zeer goed uit he.Dit word een waardige tegenstander net als alle deelnemers dus hier he maatje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan