D
Droop
Guest
Hoi mensen,
In de nabije toekomst zullen jullie hier een wel heel speciaal bouwverslag kunnen volgen.
Het model dat ik hier ga bouwen -eigenlijk is het meer 'verder afwerken' want de tank is al voor de helft gebouwd- is een mid Tiger I.
Zo eentje dus:
De Tiger is van Armortek en weegt ca.130kg.naakt.
Volgens de huidige eigenaar (die er al een kapitaal aan updates heeft ingestoken: vb. zwaardere assen) weegt de tank nu 200 kg
Enkele gegevens:
Lengte: 1373 mm
Breedte: 622 mm
Hoogte: 478 mm.
Schaal: 1/6
Dit model bestaat volledig (!) uit metalen onderdelen en is volledig, maar dan ook volledig uitgerust met alles wat een rc tank nodig heeft:
De motoren, geluid van de Maybach motor, rook en zelfs een blank firer.
Dit is 'm dan... m'n Tijgerbeestje.
Om jullie een ideetje te geven van de detaillering, kijk dan eventjes naar de volgende foto van één van de luiken:
Meer moet dat niet zijn, niet?
Ik sprak ook van een blank firer.
Voor de mensen die niet weten wat dit is, raad ik aan om het volgende filmpje te bekijken.
De Tiger is dus met zo'n kanon uitgerust.
Om ook nog eens op het gewicht terug te komen, de koepel alleen al weegt 12 kg.
Dit komt natuurlijk ook omdat de dikte van het staal precies op 1/6 is van het 1:1 model.
Het model zal het nummer 007 krijgen.
Nee manneke's, James Bond heeft hier niets mee te maken.
Dit was namelijk het nummer van de tank waarin Michael Wittmann op 8 augustus 1944 in Cinthaux om het leven kwam.
Michael Wittmann
Enkele foto's van Wittmann's Tiger:
Met dit model sla ik nu twee vliegen in één klap:
Ik wou nog ooit 'de Wittmann' maken, zij het op 1/16 en ik wou ook ooit nog een zwaar model van een Pänzer.
Door de jagdpanther (die ik eerst ging bouwen) nu te switchen voor deze Tiger kan ik nu direkt aan mijn twee wensen voldoen.
In de loop van de komende dagen zal ik nog wat meer foto's van het model plaatsen.
Eén ding staat nu al vast: met deze tank zal ik zeker jonge boom'kes kunnen uittrekken.
Droop
(met dank aan z'n halve trouwboekske)
In de nabije toekomst zullen jullie hier een wel heel speciaal bouwverslag kunnen volgen.
Het model dat ik hier ga bouwen -eigenlijk is het meer 'verder afwerken' want de tank is al voor de helft gebouwd- is een mid Tiger I.
Zo eentje dus:
De Tiger is van Armortek en weegt ca.130kg.naakt.
Volgens de huidige eigenaar (die er al een kapitaal aan updates heeft ingestoken: vb. zwaardere assen) weegt de tank nu 200 kg
Enkele gegevens:
Lengte: 1373 mm
Breedte: 622 mm
Hoogte: 478 mm.
Schaal: 1/6
Dit model bestaat volledig (!) uit metalen onderdelen en is volledig, maar dan ook volledig uitgerust met alles wat een rc tank nodig heeft:
De motoren, geluid van de Maybach motor, rook en zelfs een blank firer.
Dit is 'm dan... m'n Tijgerbeestje.
Om jullie een ideetje te geven van de detaillering, kijk dan eventjes naar de volgende foto van één van de luiken:
Meer moet dat niet zijn, niet?
Ik sprak ook van een blank firer.
Voor de mensen die niet weten wat dit is, raad ik aan om het volgende filmpje te bekijken.
De Tiger is dus met zo'n kanon uitgerust.
Om ook nog eens op het gewicht terug te komen, de koepel alleen al weegt 12 kg.
Dit komt natuurlijk ook omdat de dikte van het staal precies op 1/6 is van het 1:1 model.
Het model zal het nummer 007 krijgen.
Nee manneke's, James Bond heeft hier niets mee te maken.
Dit was namelijk het nummer van de tank waarin Michael Wittmann op 8 augustus 1944 in Cinthaux om het leven kwam.
Michael Wittmann
Enkele foto's van Wittmann's Tiger:
Met dit model sla ik nu twee vliegen in één klap:
Ik wou nog ooit 'de Wittmann' maken, zij het op 1/16 en ik wou ook ooit nog een zwaar model van een Pänzer.
Door de jagdpanther (die ik eerst ging bouwen) nu te switchen voor deze Tiger kan ik nu direkt aan mijn twee wensen voldoen.
In de loop van de komende dagen zal ik nog wat meer foto's van het model plaatsen.
Eén ding staat nu al vast: met deze tank zal ik zeker jonge boom'kes kunnen uittrekken.
Droop
(met dank aan z'n halve trouwboekske)
Laatst bewerkt door een moderator: