Ik ben begonnen met een nieuwe Tabletop figuur, en zal proberen er een stap voor stap bericht over te maken.
De figuur is een Ork van Avatars of War en is ongeveer 40mm groot in whitemetal
als eerste wil ik verklaren wat ik gebruik
1. mijn hoekje
2. een zelfgemaakte wetbox (een doos waarin mijn acrylverf bijna niet opdroogt)
3. verschillende penselen, van dure W&N tot spot goedkope
4. water voor de wetbox en acryltinner voor het eigenlijke verdunnen van de verf, water gaat ook maar ik heb de beste ervaring tot nu toe met de verdunner
5. Acrylverf, het grootste deel AV reeks Model color
6. enkele vellen papier om de overtollige verf van je penseel af te strijken.
7. gezien mijn leeftijd een draagbare loep.
Als verlichting gebruik ik drie beweegbare lampen van een Zweeds meubelhuis
de lampen zelf zijn spaarlampen van de firma MEGAMAN 23 watt voor de buitenste en 32 watt voor de centrale
deze lampen zijn daylight lampen met een kwaarde van 6500 (gelijkaardig aan daglicht op een zonnige dag) het voordeel hiervan is dat men na een avondje schilderen geen toevallige kleurverschillen krijgt op een andere locatie.
Voor het fotograferen gebruik ik een zelfgebouwde lightbox, kostprijs +/- 5 euro
Is een grote stabiele kartonnen doos waar enkel de randen verstevigd zijn en waar nadien kalkpapier op gekleefd werd.
ook hier voor worden de lampen gebruikt, al mijn foto's worden enkel uitgesneden en voor het web kleiner gemaakt.
ik moet zelden of nooit een kleur of andere correctie software matig aanpassen.
De figuur zelf monteer ik altijd op een klein houten blokje om het vast te houden, acryl verf is robuust maar vette vingers op een figuur schildert slecht en ziet er op de duur niet uit.
als grondverf gebruik ik voor dit type figuren MR Surfacer 500 met de borstel, andere grondverf uit spuitbussen is ook goed maar ik ben te lui om 15minuten met een doos te schudden en met dit weer in de garage te moeten gaan spuiten.
Hieronder het volledig gemonteerde figuurtje voorzien van een grondlaag.
wordt vervolgd.
Grtx Jan
De figuur is een Ork van Avatars of War en is ongeveer 40mm groot in whitemetal
als eerste wil ik verklaren wat ik gebruik
1. mijn hoekje
2. een zelfgemaakte wetbox (een doos waarin mijn acrylverf bijna niet opdroogt)
3. verschillende penselen, van dure W&N tot spot goedkope
4. water voor de wetbox en acryltinner voor het eigenlijke verdunnen van de verf, water gaat ook maar ik heb de beste ervaring tot nu toe met de verdunner
5. Acrylverf, het grootste deel AV reeks Model color
6. enkele vellen papier om de overtollige verf van je penseel af te strijken.
7. gezien mijn leeftijd een draagbare loep.
Als verlichting gebruik ik drie beweegbare lampen van een Zweeds meubelhuis
de lampen zelf zijn spaarlampen van de firma MEGAMAN 23 watt voor de buitenste en 32 watt voor de centrale
deze lampen zijn daylight lampen met een kwaarde van 6500 (gelijkaardig aan daglicht op een zonnige dag) het voordeel hiervan is dat men na een avondje schilderen geen toevallige kleurverschillen krijgt op een andere locatie.
Voor het fotograferen gebruik ik een zelfgebouwde lightbox, kostprijs +/- 5 euro
Is een grote stabiele kartonnen doos waar enkel de randen verstevigd zijn en waar nadien kalkpapier op gekleefd werd.
ook hier voor worden de lampen gebruikt, al mijn foto's worden enkel uitgesneden en voor het web kleiner gemaakt.
ik moet zelden of nooit een kleur of andere correctie software matig aanpassen.
De figuur zelf monteer ik altijd op een klein houten blokje om het vast te houden, acryl verf is robuust maar vette vingers op een figuur schildert slecht en ziet er op de duur niet uit.
als grondverf gebruik ik voor dit type figuren MR Surfacer 500 met de borstel, andere grondverf uit spuitbussen is ook goed maar ik ben te lui om 15minuten met een doos te schudden en met dit weer in de garage te moeten gaan spuiten.
Hieronder het volledig gemonteerde figuurtje voorzien van een grondlaag.
wordt vervolgd.
Grtx Jan