Hoofdsponsor

1/24 Esci Lancia Bèta Monte Carlo Alitalia [ WIP]

ERVARING
Ik ben reeds 61jaar modelbouwer en beschouw mij als gemiddeld
BOUWWIJZE
Out of the box
BOUWBUDGET
Geen extra uitgaven
BOUWSTATUS
Work in progress
COMMENTAREN
Tips en commentaar altijd welkom

Willy

V.I.P.
V.I.P.
Nog een kit van de jaren stilletjes. Een succesvolle rally wagen van het niet meer bestaande merk Lancia en een kit van het niet meer bestaande merk Esci. Heeft tamelijk veel onderdelen en is niet zo eenvoudig ineen te krijgen, vooral door de turbo motor. 20221230_110857.jpg20221230_111050.jpg20221230_111033.jpg20221230_111022.jpg20221230_111008.jpg20221230_110957.jpg20221230_110945.jpg20221230_110934.jpg
 
Zo dat is een specialleke. Zijn de decals nog goed?

Alvast veel plezier ermee.
 
Lijkt mij één van de minder bekende oude Esci kits te zijn.
Zal waarschijnlijk wel wat werk aan zijn als ik zo die koplampen bekijk.
 
Oh wow! Ik wist niet dat deze bestond als kit! Ik dacht dat ik met de stratos, 037 en delta alle lancia rallywagen al had 😉

Veel succes ermee!
 
Letterlijk een projectje uit de oude doos. Dit soort kits zijn steeds een uitdaging voor de bouwer. Succes er mee.
 
Succes met deze ongebruikelijke kit. Het merk Lancia bestaat trouwens nog steeds, maar is alleen nog binnen Italië actief.
 
Mooie wagen, Lancia had altijd wel iets "speciaals"(wat niet betekent dat het altijd even mooi was), je haalde een Lancia er vanop afstand uit.
Dit model kende ik helemaal niet.
 
De motor is afgewerkt. De nog niet verbonden kabel is voor de bobijn die ik nog moet scratchen en plaatsen als de motor vasthangt aan de carosserie. 20230306_153752.jpg 20230306_153923.jpg20230306_154101.jpg20230306_154028.jpg20230306_154145.jpg20230306_154211.jpg20230306_153816.jpg
 
Mooi werk Willy. Waarom zitten er koelribben aan de onderkant; heeft deze motor geen oliekoeler?
 
Mooi werk Willy. Waarom zitten er koelribben aan de onderkant; heeft deze motor geen oliekoeler?
In de kit zitten 4 radiatoren, een die verbonden is met de turbo dus de intercooler , dan een in het linker achterspatbord en twee vooraan , platte tamelijk brede rechthoekige radiatoren. Ik vermoed dat ene ervan wel de oliekoeler zal zijn . De motor heeft maar een kleine cilinderinhoud en zit tamelijk weggestopt achter het schutbord en die koelribben zullen dan wel meer warmte afvoeren. Willy.
 
Interessante indeling van dit geheel, met de lijnmotor zijwaarts geplaatst precies boven de achteras.

Als de zetels leder zijn, is dat qua kleur goed gelukt zij het misschien een tikkeltje te glanzend; maar het lijkt wel een soort kunststof nu de hele zetel die kleur krijgt..?
 
Terug
Bovenaan