Hoofdsponsor

1/24 Tamiya Enzo Ferrari [WIP]

ERVARING
Reeds 64 jaar modelbouwer
BOUWWIJZE
Out of the box
BOUWBUDGET
Geen extra uitgaven
BOUWSTATUS
Wip
COMMENTAREN
Altijd welkom
De onderdelen zijn geschuurd met fijne staalwol en daarna ontvet met een sopje van water en afwasmiddel .
De rubberen banden zijn met tamelijk grof schuurpapier mat geschuurd.
Een paar onderdelen van de motor zijn reeds aaneengekleefd .
De echte wagen heeft veel koolstofvezel onderdelen, bij de kit geen decals daarvoor .

Naar de kwaliteit ervan kan ik geen referenties geven, maar je kan wel proberen achter deze te zoeken..

Als het niet te zichtbaar is kan je ook donkergrijs als basis spuiten, zo'n muggengaas erover en dan zwart spuiten...

Bij Domino hebben ze deze van hun eigen merk Belkits :
Goede kwaliteit en meer op schaal dan de meeste carbon decals.

Greetzzzz Modest
Ik heb geen ervaring met carbon decals , daarom wat vragen, zijn die dun en goed plooibaar omdat er op die Enzo eigenlijk weinig vlakke oppervlakken zijn . Het meest zichtbare stuk is de luchtfilter die geen regelmatige vorm heeft, afgerond en met opstaande relieflijnen .
Ik zag dat ze Domino ook carbon decals van Tamiya hebben. Veel decal heb ik eigenlijk niet nodig. Wat denk jij?

Als je weinig carbon nodig hebt kan je het onderdeel ook gewoon zwart spuiten bvb xf69 nato black van Tamiya
Voor meer gecompliceerde onderdelen kun je een template maken met afplaktape. Vervolgens overzetten op het decalvel en met decal soft en set bewerken om het in de juiste vorm te krijgen. Werkt goed voor mij. Het vereist wat handigheid maar ik vind het de moeite waard. Enig probleem is dat de meeste carbon decals niet op schaal zijn. Die van Belkits wss ook niet maar het is toch fijner dan bvb die van Tamiya.

Greetzzzz Modest

Terug
Bovenaan