Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Alfa Romeo wilde in het armere zuiden van italië meer werkgelegenheid scheppen en daar werd dan de Alfasud gebouwd. Het was ook de eerste voorwielaandrijving auto van Alfa .Een 4 cilinder boxer motor en schijfremmen op de 4 wielen en een soort fastback lijn . Een prettig wagentje om mee te rijden , minpunt het slechte kwaliteitstaal van de carrosserie. Men hoorde hem roesten. Tesamen met de Citroën GS was het een trendsetter in de jaren 70 . Verschillende andere merken namen dit concept over o.a Opel . Willy.Anthony in de jaren 80 waren die er veel te vinden men kon zelfs spoilers en wieltjes krijgen om wagens om te bouwen en plots was dat allemaal verdwenen , ik zelf heb er nog verschillende steken
Klir is het zelfde als parket reiniger waar de modelbouwer zijn glaasjes mee behandeld , is verkrijgbaar in verschillende merken
Willy ge hebt dat hier prachtig gedaan mooi alhoewel de Alfasud helemaal niet mijn ding was of is heb dat altijd een raar autotje gevonden
Knap werk
Hallo Modest.Een woordje uitleg over Klir of Clear. Dit is een product om in water op te lossen om tegels of parket te doen blinken van Johnson &Johnson of later van Johnson Pledge .Was vroeger te koop in Delhaize .Daarna niet meer te krijgen in België. Daarom bracht een medeclublid soms een fles mee uit Engeland of uit de Walmart in de USA .Had ook nog nooit gehoord van dergelijke bouwdoosjes
Wat is ”klir” Willy ?
Greetzzzz Modest.
Hallo Modest.Een woordje uitleg over Klir of Clear. Dit is een product om in water op te lossen om tegels of parket te doen blinken van Johnson &Johnson of later van Johnson Pledge .Was vroeger te koop in Delhaize .Daarna niet meer te krijgen in België. Daarom bracht een medeclublid soms een fles mee uit Engeland of uit de Walmart in de USA .
Ik gebruik Klir voor decals . Op een paneel een laagje aanbrengen , goed laten drogen ( 24 u ) , dan decals aanbrengen, laten drogen en daarna nog een laagje Klir ,24u wachten en voor matte ondergrond, vb een tank een laagje matte vernis.Geen silvering meer.
Om doorschijnende plastiek delen zoals ruiten of cockpit die niet meer helder zijn weer in orde te brengen, onderdompelen in Klir, laten afdruipen en 24 u laten drogen.
Sommige spuiten verdunde Klir met airbrush ,daarna airbrush zeer vlug en zorgvuldig reinigen.
Vinyl tracks van tanks en halftracks : verf houdt daar moeilijk op. Klir mengen met wat ontsmettingsalkohol ( isopropylalkohol) te bekomen bij de apotheek, met penseel aanbrengen op de rupsen . 24u laten drogen. Dan rupsen verven met acrylverf , werkt goed bij mij.
Isopropylalkohol kan als verdunner gebruikt worden om Tamiya verf te airbrushen want de Tamiya thinner is voor 95% isopropylalkohol.
Niet gebruiken met echte acrylverf zoals Vallejo , Tamija is meer vinyl. Willy. Bekijk bijlage 436567