Nu mijn Felixstowe op de wachtlijst staat van te drogen projecten (olieverf droogt traag) wou ik geen nieuwe kit starten om mij te amuseren maar eerder een door Erwin getriggerd project dat al een tijdje stil ligt. Sorry Erwin, maar jij bent de aanstoker..............
Vorig jaar had ik mij de Ammo 1/48 Mig 17F fresco-C kit aangeschaft. Dit leek me wel een uiterst interessant projectje en dus leek me dit wel een in-between project dat snel zou afgewerkt zijn. Niet dus bleek maar, want andere, ook interessante projecten gaven ook hun opwachting en dus ging de Mig 17 in opslag bij de to-do projecten.
Ok, genoeg gezeverd, de Mig 17 Ammo kit...........Je hebt er 5 versie's in, elk met hun respectievelijke gebruikers. Maar, je hebt voor de vijf kits ook nog eens 5 Premium kits waar extra's inzitten zoals masks en 3D print onderdelen. Dus 10 kits voor elk wat wils en in twee verschillende prijs categorieën. De plastiek lijkt verdacht veel op de Kinetic plastiek, en ik denk dat dit ook het geval is want Quinta Studio bracht ook 3D cockpit decals uit voor de Kinetic Mig-17 op 1/48. Dit terwijl Kinetic geen Mig 17 op 1/48 schaal heeft. Dus misschien voor de toekomst toch een Kinetic Mig-17??
In ieder geval, deze kit bevalt me al prima....
De simpelere kit. hier krijg je dus de basics, zoiets als de Eduard Weekend kits.
In de premium kit vind je o.a. Red Fox 3D decals, masks en 3D geprinte extra's zoals een ZsH-5 helm, Crew-ladder enz...
Genoeg om een mooi model te bouwen.
De kist dat ik ga bouwen word een voormalige Oost-Duitse kist. Een in Licentie gebouwde Poolse Lim-5 (Mig-17F).
En starten doen we zoals zo vaak met de cockpit. In de kit vind je zowel een mooie oob ejection seat alsook een 3D geprinte versie. Ik wilde nu de twee eens vergelijken en besloot ze samen even naast elkaar te zetten om het verschil in detail te tonen.
Al de nodige onderdelen zoals cockpit en motor onderdelen zijn opgekuist en kunnen worden voorzien van primer en verf.
Eerst heb ik de 3D schietstoel onder handen genomen.
Daarna de rest van de cockpit, welke door de 3D decals een echte meerwaarde krijgt.
Tijd om de romp samen te lijmen.
Ideaal is de ruimte in de neus voor een neus gewicht.
Eens de cockpit in de romp zit blijft alles, ondanks de kleine afmetingen toch goed zichtbaar.
Achteraan is er ook aandacht geschonken voor het detail aangaande de air-brakes.
Vleugels, stabilo en staartvlakken zijn aan de romp verlijmd.
Wheel-bay's en landing flap bay's zijn voorzien van dull aluminium.
De vleugels van de Mig-17 waren voorzien van boundary layer fences ofwel kortweg wing fences. Dit waren in feite platte platen die verticaal op de vleugels gemonteerd werden om de airflow te verbeteren. Dit was dus een puur aerodynamische onderdeel van de vleugels en kenmerkte de Mig-17 van het begin af.
In de kit zijn deze wing fences ook voorzien in pe vorm, welke een mooi contrast geeft eens ze op de vleugels zijn gelijmd.
En zo zijn we aan de stand van zaken aanbeland inzake dit projectje.
MVG
Danny
Vorig jaar had ik mij de Ammo 1/48 Mig 17F fresco-C kit aangeschaft. Dit leek me wel een uiterst interessant projectje en dus leek me dit wel een in-between project dat snel zou afgewerkt zijn. Niet dus bleek maar, want andere, ook interessante projecten gaven ook hun opwachting en dus ging de Mig 17 in opslag bij de to-do projecten.
Ok, genoeg gezeverd, de Mig 17 Ammo kit...........Je hebt er 5 versie's in, elk met hun respectievelijke gebruikers. Maar, je hebt voor de vijf kits ook nog eens 5 Premium kits waar extra's inzitten zoals masks en 3D print onderdelen. Dus 10 kits voor elk wat wils en in twee verschillende prijs categorieën. De plastiek lijkt verdacht veel op de Kinetic plastiek, en ik denk dat dit ook het geval is want Quinta Studio bracht ook 3D cockpit decals uit voor de Kinetic Mig-17 op 1/48. Dit terwijl Kinetic geen Mig 17 op 1/48 schaal heeft. Dus misschien voor de toekomst toch een Kinetic Mig-17??
In ieder geval, deze kit bevalt me al prima....
De simpelere kit. hier krijg je dus de basics, zoiets als de Eduard Weekend kits.
In de premium kit vind je o.a. Red Fox 3D decals, masks en 3D geprinte extra's zoals een ZsH-5 helm, Crew-ladder enz...
Genoeg om een mooi model te bouwen.
De kist dat ik ga bouwen word een voormalige Oost-Duitse kist. Een in Licentie gebouwde Poolse Lim-5 (Mig-17F).
En starten doen we zoals zo vaak met de cockpit. In de kit vind je zowel een mooie oob ejection seat alsook een 3D geprinte versie. Ik wilde nu de twee eens vergelijken en besloot ze samen even naast elkaar te zetten om het verschil in detail te tonen.
Al de nodige onderdelen zoals cockpit en motor onderdelen zijn opgekuist en kunnen worden voorzien van primer en verf.
Eerst heb ik de 3D schietstoel onder handen genomen.
Daarna de rest van de cockpit, welke door de 3D decals een echte meerwaarde krijgt.
Tijd om de romp samen te lijmen.
Ideaal is de ruimte in de neus voor een neus gewicht.
Eens de cockpit in de romp zit blijft alles, ondanks de kleine afmetingen toch goed zichtbaar.
Achteraan is er ook aandacht geschonken voor het detail aangaande de air-brakes.
Vleugels, stabilo en staartvlakken zijn aan de romp verlijmd.
Wheel-bay's en landing flap bay's zijn voorzien van dull aluminium.
De vleugels van de Mig-17 waren voorzien van boundary layer fences ofwel kortweg wing fences. Dit waren in feite platte platen die verticaal op de vleugels gemonteerd werden om de airflow te verbeteren. Dit was dus een puur aerodynamische onderdeel van de vleugels en kenmerkte de Mig-17 van het begin af.
In de kit zijn deze wing fences ook voorzien in pe vorm, welke een mooi contrast geeft eens ze op de vleugels zijn gelijmd.
En zo zijn we aan de stand van zaken aanbeland inzake dit projectje.
MVG
Danny