Hoofdsponsor

1/12 1936 Auto Union Type-C

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
ERVARING
*
BOUWWIJZE
OOTB
BOUWBUDGET
.
BOUWSTATUS
*
COMMENTAREN
Altijd goed.

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Kleine introductie en meer te vinden hier. https://en.wikipedia.org/wiki/Auto_Union_racing_cars

The Auto Union Grand Prix racing cars types A to D were developed and built by a specialist racing department of Auto Union's Horch works in Zwickau, Germany, between 1933 and 1939, after the company bought a design by Dr. Ferdinand Porsche in 1933. The Auto Union type B streamlined body was designed by Paul Jaray.[1]

Of the four Auto Union racing cars, the Types A, B and C, used from 1934 to 1937 had supercharged V16 engines, and the final car, the Type D used in 1938 and 1939 (built to new 1938 regulations), had a supercharged 3L V12 that developed almost 550 horsepower. All of the designs were difficult to handle due to extreme power/weight ratios (wheelspin could be induced at over 100 mph (160 km/h)), and marked oversteer due to uneven weight distribution (all models were tail heavy). The Type D was easier to drive because of its smaller, lower mass engine that was better positioned toward the vehicle's center of mass.

Between 1935 and 1937, Auto Unions won 25 races, driven by Ernst von Delius, Tazio Nuvolari, Bernd Rosemeyer, Hans Stuck and Achille Varzi. Auto Union proved particularly successful in the 1936 and 1937 seasons. Their main competition came from the Mercedes Benz team, which also raced sleek, silver cars. Known as the Silver Arrows, the cars of the two German teams dominated Grand Prix racing until the outbreak of World War II in 1939.

Eindelijk is hij uit de kast, (het model hé) na een kleine 2 jaar.
De bedoeling is om hem volgend jaar te beginnen of met de kerst dat kan ook nog zomaar gebeuren.
Alvast wat plaatjes geschoten van de doos en inhoud.

IMG_0329_GEN.jpeg

IMG_0330.jpeg

IMG_0331.jpeg
Resin body gelukkig alleen de motorkap is dan weer van witmetaal.

IMG_0332.jpeg
Velgen en banden en wat los prut.

IMG_0338.jpeg
Paar kilo metaal.

IMG_0339.jpeg
Twee vellen PE

IMG_0341_stack 2.jpeg
Decals en de instructies.

IMG_0343_stack.jpeg
Ik heb een copie van de instructies gemaakt omdat ik die lossen pagina`s die het nu zijn prettige vind werken.
 
Yes! Deze valt voor de volle 100% binnen mijn interesse en ga ik dus met de grootste interesse volgen.

Wat een onderwerp, wat een schaal! Spectaculair.

Deze heeft een paar jaar geleden op Goodwood gereden en dat motorgeluid zal voor altijd op mijn trommelvlies gegrift staan.

Een van de grote klassieke racewagens.
 
V16 met 520 PK in 1936..

weliswaar een replica maar toch:


Tekening van het binnenwerk, afkomstig van het boek "The Grand Prix Car" van Laurence Pomeroy uit 1949. Dicht op de bron dus.



Deze auto met Bernd Rosemeyer achter het stuur, was onoverwinnelijk. Eerste (serieuze?) middenmotor - achterwielaandrijving racewagen.
 
Laatst bewerkt:
V16 met 520 PK in 1936..

weliswaar een replica maar toch:


Tekening van het binnenwerk, afkomstig van het boek "The Grand Prix Car" van Laurence Pomeroy uit 1949. Dicht op de bron dus.



Deze auto met Bernd Rosemeyer achter het stuur, was onoverwinnelijk. Eerste (serieuze?) middenmotor - achterwielaandrijving racewagen.
Machtig machientje. Ga zeker meevolgen . Willy.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Bedankt voor de getoonde interesse en we gaan er wat moois van maken.

@Roy vd M. Ik vermoede al zoiets dat dit je interesse zal hebben. Dat filmpje van Goodwood is inderdaad een replica maar wel een hele goede.

Ik ga nog even wat speurwerk verrichten op het net.
 
Ik kende deze wagen niet maar zal zeker volgen... (al zal het wellicht in stilte zijn).
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Dit gaat weer smullen worden.
De inhoud van de doos is al een beleving zo te zien.
Laat maar komen Ron(y)
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Al voel ik geen vlinders in de buik van dit model, ik volg stilletjes, gewoon omdat ik al weet dat het iets moois zal worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Wow ziet er geweldig uit, toch al wat betreft de kit. Dit soort van auto's krijgt dus wel mijn aandacht. Ben benieuwd wat je er gaat van maken.

MVG

Danny
 
Het motorblok ziet er bijna langer uit dan de wagen zelf :LOL:
Succes met deze

Ja wat wil met 16 cylinders en dat wil ook niet passen in mijn Fiat 500 :LOL:
Wow ziet er geweldig uit, toch al wat betreft de kit. Dit soort van auto's krijgt dus wel mijn aandacht. Ben benieuwd wat je er gaat van maken.

MVG

Danny
Ik hou zelf ook van de oude modellen (tijdsperiode) toen je nog kon herkennen wat het was en geen eenheid gebakje wat je tegenwoordig heb :-)

Luc altijd welkom en iedereen bedankt voor de reacties.
 
Terug
Bovenaan