De Sukhoi Su-27 (NATO naam: Flanker) is een tweemotorig supermanoeuverable jachtvliegtuig ontworpen door Sukhoi. Het was bedoeld als een directe concurrent voor de grote Verenigde Staten de vierde generatie strijders, met 3530 kilometer (1910 NMI) range, zware bewapening, geavanceerde avionica en een hoge wendbaarheid. De Su-27 vliegt het vaakst superioriteit in de lucht missies, maar is in staat om bijna alle gevechten uit te voeren. Als aanvulling op de kleinere MiG-29, de Su-27's naaste Amerikaanse tegenhanger is de F-15 Eagle.
Er zijn verschillende gerelateerde ontwikkelingen van de Su-27 ontwerp. De Su-30 is een twee-stoel, dual-role gevechtsvliegtuig voor alle weersomstandigheden, lucht-lucht en lucht-grond diepe verbod missies. De Su-33 "Flanker-D 'is een marine vloot verdediging interceptor voor gebruik op vliegdekschepen. Andere uitvoeringen zijn de side-by-side 2-zits Su-34 'Fullback staking variant en de Su-35 "Flanker-E' een betere luchtverdediging vechter.
Dit toestel ben ik tussendoor mee bezig geweest.
helaas niet meer foto's gemaakt tijdens het bouwen maar dat mag de pret niet drukken.
Ik ben al vergevorderd in de build.
De Flanker staat in de primer en wordt binnenkort gepreshade en verder gespoten. Ik denk dat ik voor dit toestel voor een digitale camouflage ga..
De Airbrake is er los opgeplakt zodat deze in de open positie kan worden geplaatst
Hier naast de A-10 die light te wachten om afgemaakt te worden.
Hier kun je ook meteen zien dat het een flinke jongen is..
Dit zijn wat foto's die ik vanavond heb gemaakt..
Ook wat foto's met de landinggear er losjes in gestoken.
Helaas zit er teveel lood in de neus (100gram) waardoor de Flanker door het neuswiel dreigt te zakken.
Om dit op te lossen heb ik een wit metalen set besteld bij LHS.
====================================================================================De bouw was imo prima gegaan. Ik had besloten een digitale camo te gaan spuiten.
De basis kleur is erop. De 2e kleur is nu eeneerste vlak rijker, dit heb ik afgeplakt met frisk film. (k*tklus om uit te snijden..)
======================================================================================
Wederom een update.
Ik heb de camo aardig af en de overspray weggewerkt zover het lukte.
De motoren en neus zijn gespoten in Dark Grey Blue, deze kleur is ook in de camo gebruikt.
Nu heb ik alleen een vraag.
Wat kan ik het beste doen om de motoren een echter uiterlijk te geven.
Ik heb de volgende kleuren staan die ik naar mijn idee zou kunnen gebruiken.
Allemaal van Vallejo.
Steel
Chrome
Silver
Aluminium
Zou het een mogelijkheid kunnen zijn om een wash te maken van deze metaalkleuren zodat het er goed uitziet of zou dit wegvallen als ik het eraf veeg?
Ik kan het natuurlijk ook wel uitproberen maar als iemand me dit kan vertellen heb ik denk sneller resultaat.
Ook heb ik eventueel Gun en nog meerdere grijstinten.
Hier een paar foto's zoals de Flanker er nu bijstaat.. En nog steeds afgeplakt.
Hier kun je goed het verschil in templates zien wat betreft underspray
Eerst met de plastic template die ik bij ASA vandaan heb.
En hier met de friskfilm.
Er zijn verschillende gerelateerde ontwikkelingen van de Su-27 ontwerp. De Su-30 is een twee-stoel, dual-role gevechtsvliegtuig voor alle weersomstandigheden, lucht-lucht en lucht-grond diepe verbod missies. De Su-33 "Flanker-D 'is een marine vloot verdediging interceptor voor gebruik op vliegdekschepen. Andere uitvoeringen zijn de side-by-side 2-zits Su-34 'Fullback staking variant en de Su-35 "Flanker-E' een betere luchtverdediging vechter.
Dit toestel ben ik tussendoor mee bezig geweest.
helaas niet meer foto's gemaakt tijdens het bouwen maar dat mag de pret niet drukken.
Ik ben al vergevorderd in de build.
De Flanker staat in de primer en wordt binnenkort gepreshade en verder gespoten. Ik denk dat ik voor dit toestel voor een digitale camouflage ga..
De Airbrake is er los opgeplakt zodat deze in de open positie kan worden geplaatst
Hier naast de A-10 die light te wachten om afgemaakt te worden.
Hier kun je ook meteen zien dat het een flinke jongen is..
Dit zijn wat foto's die ik vanavond heb gemaakt..
Ook wat foto's met de landinggear er losjes in gestoken.
Helaas zit er teveel lood in de neus (100gram) waardoor de Flanker door het neuswiel dreigt te zakken.
Om dit op te lossen heb ik een wit metalen set besteld bij LHS.
====================================================================================De bouw was imo prima gegaan. Ik had besloten een digitale camo te gaan spuiten.
De basis kleur is erop. De 2e kleur is nu eeneerste vlak rijker, dit heb ik afgeplakt met frisk film. (k*tklus om uit te snijden..)
======================================================================================
Wederom een update.
Ik heb de camo aardig af en de overspray weggewerkt zover het lukte.
De motoren en neus zijn gespoten in Dark Grey Blue, deze kleur is ook in de camo gebruikt.
Nu heb ik alleen een vraag.
Wat kan ik het beste doen om de motoren een echter uiterlijk te geven.
Ik heb de volgende kleuren staan die ik naar mijn idee zou kunnen gebruiken.
Allemaal van Vallejo.
Steel
Chrome
Silver
Aluminium
Zou het een mogelijkheid kunnen zijn om een wash te maken van deze metaalkleuren zodat het er goed uitziet of zou dit wegvallen als ik het eraf veeg?
Ik kan het natuurlijk ook wel uitproberen maar als iemand me dit kan vertellen heb ik denk sneller resultaat.
Ook heb ik eventueel Gun en nog meerdere grijstinten.
Hier een paar foto's zoals de Flanker er nu bijstaat.. En nog steeds afgeplakt.
Hier kun je goed het verschil in templates zien wat betreft underspray
Eerst met de plastic template die ik bij ASA vandaan heb.
En hier met de friskfilm.