Ref: internet
Naar aanleiding van het lezen van de boeken over De Aardkinderen van Jean M. Auel, toen, in mijn jongere (ape)jaren , had ik wel inspiratie om eens iets uit die periode te schilderen. Deze periode gaat over en ver verleden, zo'n 25.000 jaren geleden..
Ongeveer evenveel jaren geleden (zonder de nullen ) , heb ik enkele ADV figuren uit de série Magdaleniens gekocht, die toen in de cataloog van Nemrod werden aangeboden.
Ik had gekozen voor deze twee:
Toen ik de bestelling kreeg, kwam dit uit de verpakking:
Deze waren blijkbaar eerst van ADV, en de namen die er op staan zijn van personages uit het verhaal
En dan kwam er terug een periode van lange stilte in een donkere kast voor deze twee figuren...
In een ander universum had ik eens een Tamiya figuurtje onder handen genomen, een Duitse officier uit de tweede wereldoorlog. Deze wou ik een ander resin hoofd van Verlinden geven. Het afgesneden Tamiya hoofd was een volledig hoofd, niet met een afgeplatte zijde voor de helm, vond ik een beetje "zonde" om deze weg te gooien, ik dacht dat het een goed stukje kon zijn om op te oefenen, dus werd het hoofdje op een stokje gezet. Het hoofdje kreeg toen nu en dan eens wat aandacht in de vorm van experimenteren. Zo heb ik met een zeer fijn boortje de mondopening gemaakt. Toen ik er naar keek kwam de indruk dat het precies een afgehakt hoofd was op een paal, met de mond open... Dat is dan verder ontwikkeld naar het idee om dit zo te maken, een afgehakt hoofd op een paal. Restjes magic Sculpt van andere projecten werd hierop gebruikt, met soms lange tussenposen.
Toen was er nog geen haar op mijn hoofd dat de link had gelegd met de twee aangekochte figuren. Dat kwam pas jaren later...
Intussen ben ik hier al wat verder aan gevorderd, maar nog niet volledig afgewerkt.
Tijd om eens te laten zien wat ik in al die jaren heb gedaan, de kwaliteit van de foto's is niet opperbest, deze zijn dan ook nog gedeeltelijk met toestellen gemaakt die de jeugd van heden zou plaatsen in de periode van de figuren
Op deze manier heeft het lang op de WIP lijst gestaan.
Enkele jaren geleden ben ik dan aan de ondergrond begonnen
Laatst bewerkt: