Hoofdsponsor

Andrea Miniatures 54mm. "Longing for youth". [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leysend

V.I.P.
V.I.P.
Hallo iedereen, nog even wat fotos gepost net voor het weekend.

Voor de figuurliefhebbers dit is een een figuurtje van Andrea Miniatures uit de reeks "A Wonderfull World" genaamd "Longing for youth" dat ik in juni van dit jaar heb gebouwd / geschilderd.

Dit is een 54mm figuurtje en ik vond dat het ook een moeie achtergrond nodig had. Dus de keuze gemaakt om een vignetje te bouwen; en wat is er beter voor een Cowboy om in een gezellige houten blokhut te zitten met zijn oude grammofoon ? Het figuurtje is volledig geschilderd met acrylics van Andrea.

De blokhut is van scratch opgebouwd uit balsa hout. In het hout werden nog extra nerven enz aangebracht en geschilderd met de nodige highlights en shadows. Hier werd een combinatie Acrylverf en Olieverf gebruikt. De klok, het rifle-rack, en het tonnetje zijn Andrea accessoires. Het gerief op het schap komt uit een historex kitje.

Al de rest is scratchbuild. De haard werd gemaakt met kleine steentjes die in plaaster werden gedrukt en daarna geschilderd. Het ijzer hekje voor de haard is gemaakt met overschotjes plastic. De houtblokken naast de haard zijn balsa hout dat werd geschilderd met acrylics.

Hier dan een aantal fotos:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En hier nog wat fotos van de details van de vignette:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Haven fun reading !

Groeten,

Dirk

Wat kan ik daar op zeggen, gewoon heel mooi gedaan!
Ik denk niet dat dit je eerste figuur is...

Ben blij dat er hier stillekes aan wat meer wargamers en figuurschilders verschijnen.
Het kan de kwaliteit van Het Gezelligste Forum alleen maar ten goede komen.

Geen woorden voor. Schitterend werk en ongelooflijk oog voor detail.
Fijn om zulke mooie wwerkjes te mogen zien.
Hoe lang doe je zo gemiddeld over zo'n vignette ? Dus vanaf ontwerp tot eindresultaat.
Ik kan mij voorstellen dat dit niet op 1,2,3 tot stand komt.

Mark

Ik denk dat ik aan deze toch een 40 werkuren heb besteed. Het schilderen met acrylverf gaat natuurlijk wel sneller dan met Olieverf. Vroeger schilderde ik enkel met olieverf en ben sinds een jaar overgeschakeld op acryl. Dat is wel een hele aanpassing maar eenmaal men dat gewoon wordt gaat het schilderen wel veel sneller.
Bedankt voor de motiverende commentaren.
Als ik volgende week tijd heb zal ik nog een paar posts plaatsen. Heb hier nogal wat afgewerkte figuren staan van Andres, Pili-pili & Verlinden.
Prettig weekend toegewenst !

Dirk

Mooi hoor, knap hoe je de schittering van het licht op de LP's hebt aangebracht.
Moest eens goed kijken of het nu een echte schittering was of geschilderd.....
Prachtige details trouwens ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan