Omdat bij de "MAUS" de uper-hull niet zo goed past op de lower-hull,brrr slechte vorm,zijn we nogthans niet gewoon van Dragon,heb ik besloten dit project even in de diepvriezer te stoppen tot nader order
De Autoblinda AB 41:
De Autoblinda AB41 was een Italiaanse pantserwagen welke werd gebruikt tijdens de Tweede Wereldoorlog. Het was bewapend met een 20mm-Breda kanon en machinegeweren. Bij de overgave van Italië waren er ongeveer 400 exemplaren van gebouwd. Het Duitse leger heeft het voertuig nadien ook gebruikt.
De productie van de AB41 startte in 1941. Het pantser was, net als bij de AB40, bevestigd met klinknagels. Het was maximaal 17 mm dik en aan de zijkanten 9 mm. De nieuwe en grotere gevechtstoren werd ook toegepast op de Fiat L6/40 tank. De hoofdbewapening was een 20mm-kanon, welke tegen land- en luchtdoelen ingezet kon worden. Een 8mm-machinegeweer was naast het kanon geplaatst; het naar achteren gerichte machinegeweer bleef onderdeel van de uitrusting. De toren was echter te klein voor twee personen waardoor niet alle wapens even effectief ingezet konden worden. Er konden 456 20mm granaten en 1.992 8mm patronen worden meegenomen. Alle vier de wielen van het voertuig konden gestuurd worden; dit maakte het wendbaar, maar was een gevaar bij hoge snelheden. De zescilinder watergekoelde benzinemotor was achterin geplaatst en was aangesloten op een versnellingsbak met zes versnellingen vooruit en vier achteruit. Het voertuig kon in beide richtingen ongeveer even hard rijden. In totaal zijn er ongeveer 550 exemplaren van gemaakt.
Twee reservewielen waren aan beide zijden van het voertuig gemonteerd. Deze konden vrij ronddraaien en hielpen het voertuig obstakels te nemen. Er waren ook stalen wielen voor het gebruik op spoorrails, deze versie kreeg de naam AB41 Ferroviaria.
De bouwdoos is van Italeri schaal 1/48 zonder PE-setjes
De Autoblinda AB 41:
De Autoblinda AB41 was een Italiaanse pantserwagen welke werd gebruikt tijdens de Tweede Wereldoorlog. Het was bewapend met een 20mm-Breda kanon en machinegeweren. Bij de overgave van Italië waren er ongeveer 400 exemplaren van gebouwd. Het Duitse leger heeft het voertuig nadien ook gebruikt.
De productie van de AB41 startte in 1941. Het pantser was, net als bij de AB40, bevestigd met klinknagels. Het was maximaal 17 mm dik en aan de zijkanten 9 mm. De nieuwe en grotere gevechtstoren werd ook toegepast op de Fiat L6/40 tank. De hoofdbewapening was een 20mm-kanon, welke tegen land- en luchtdoelen ingezet kon worden. Een 8mm-machinegeweer was naast het kanon geplaatst; het naar achteren gerichte machinegeweer bleef onderdeel van de uitrusting. De toren was echter te klein voor twee personen waardoor niet alle wapens even effectief ingezet konden worden. Er konden 456 20mm granaten en 1.992 8mm patronen worden meegenomen. Alle vier de wielen van het voertuig konden gestuurd worden; dit maakte het wendbaar, maar was een gevaar bij hoge snelheden. De zescilinder watergekoelde benzinemotor was achterin geplaatst en was aangesloten op een versnellingsbak met zes versnellingen vooruit en vier achteruit. Het voertuig kon in beide richtingen ongeveer even hard rijden. In totaal zijn er ongeveer 550 exemplaren van gemaakt.
Twee reservewielen waren aan beide zijden van het voertuig gemonteerd. Deze konden vrij ronddraaien en hielpen het voertuig obstakels te nemen. Er waren ook stalen wielen voor het gebruik op spoorrails, deze versie kreeg de naam AB41 Ferroviaria.
De bouwdoos is van Italeri schaal 1/48 zonder PE-setjes