B-17's zijn als autobussen: eerst zie je er geen en opeens zijn er 3 ...

Op dit forum zijn er twee grote modellen reeds gestart; de mijne is een shelf queen op 1/72.
Wie deze kit ooit gestart is en hoe deze uiteindelijk bij mij is terecht gekomen weet ik niet meer maar het is een oude uitgave van Revell Germany en de mallen dateren van 1962 met alle gemak/ongemak uit die tijd. Het jaartal staat zelfs op een onderdeel vermeld.

De boxart en een zicht op het binnenwerk dat door de eerste bouwer reeds gestart werd.

Verder zitten er in de doos een nest onderdelen, los of nog steeds aan de sprues.


De instructies zijn typisch Revell uit die tijd en omdat het uitging van Revell Germany, krijg je ook bouwinstructies in tekstvorm in het Duits.
Maar zoals vroeger gangbaar was bij de producenten, staat de romp vol rivetten; zodanig veel dat deze bijna een rasp is. Chapeau voor diegenen die indertijd die mallen maakten want er moeten er duizenden op staan.


Je kan ook zien dat de eerste bouwer reeds ramen geplaatst heeft.
Nu zit ik met een klein dilemma: laat ik de romp zo ter herinnering aan die tijd of schuur ik alsnog al die rivetten weg ?
Dit zal nooit een vliegtuig worden van hoge standaard en hij zal nooit te zien zijn op beurzen; enkel op mijn vliegveld.
Als ik de rivetten zou wegschuren zal ik er wel voor zorgen dat de panel lines nog altijd zichtbaar blijven want ik ben niet van plan om deze allemaal te hertekenen of in te krassen.

Nog iets raar aan deze kit is dat de instructies melding maken dat je de plaatsen van sommige ramen, zwart moet schilderen. Die locaties zijn trouwens niet open en daar zou dan glas moeten in komen.

Tenslotte zijn er nog de motoren en hun gondels: totaal outdated. Ik had er indertijd bij De Grenadiers vervangsets van Quickboost voor gekocht maar ben niet zeker dat het de goede zijn, we zullen wel zien als het zo ver is.
Nostalgie naar hoe het ooit was en hoe velen van ons begonnen zijn met dergelijke kits.


Op dit forum zijn er twee grote modellen reeds gestart; de mijne is een shelf queen op 1/72.
Wie deze kit ooit gestart is en hoe deze uiteindelijk bij mij is terecht gekomen weet ik niet meer maar het is een oude uitgave van Revell Germany en de mallen dateren van 1962 met alle gemak/ongemak uit die tijd. Het jaartal staat zelfs op een onderdeel vermeld.

De boxart en een zicht op het binnenwerk dat door de eerste bouwer reeds gestart werd.

Verder zitten er in de doos een nest onderdelen, los of nog steeds aan de sprues.


De instructies zijn typisch Revell uit die tijd en omdat het uitging van Revell Germany, krijg je ook bouwinstructies in tekstvorm in het Duits.
Maar zoals vroeger gangbaar was bij de producenten, staat de romp vol rivetten; zodanig veel dat deze bijna een rasp is. Chapeau voor diegenen die indertijd die mallen maakten want er moeten er duizenden op staan.


Je kan ook zien dat de eerste bouwer reeds ramen geplaatst heeft.
Nu zit ik met een klein dilemma: laat ik de romp zo ter herinnering aan die tijd of schuur ik alsnog al die rivetten weg ?
Dit zal nooit een vliegtuig worden van hoge standaard en hij zal nooit te zien zijn op beurzen; enkel op mijn vliegveld.
Als ik de rivetten zou wegschuren zal ik er wel voor zorgen dat de panel lines nog altijd zichtbaar blijven want ik ben niet van plan om deze allemaal te hertekenen of in te krassen.

Nog iets raar aan deze kit is dat de instructies melding maken dat je de plaatsen van sommige ramen, zwart moet schilderen. Die locaties zijn trouwens niet open en daar zou dan glas moeten in komen.

Tenslotte zijn er nog de motoren en hun gondels: totaal outdated. Ik had er indertijd bij De Grenadiers vervangsets van Quickboost voor gekocht maar ben niet zeker dat het de goede zijn, we zullen wel zien als het zo ver is.
Nostalgie naar hoe het ooit was en hoe velen van ons begonnen zijn met dergelijke kits.