Hoofdsponsor

Anders / onbekend Bananaaa Minion [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter Interceptor
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
I

Interceptor

Guest
De eerste door Retrokit uitgebrachte Minion.
Heb deze geschilderd voor mijn vrouwtje, die gewoon weg is van de figuurtjes uit de film.
Van de bouw heb ik geen foto's gemaakt. Dat was uiteindelijk maar de arm tegen het lichaam kleven met CA-lijm.
De putjes die in het hoofd waren voor het haar, heb ik uitgeboord.
Na de schilderwerken werden daar de haren van een oude schildersborstel ingelijmd.
Foto's zeggen meer dan woorden dus hierbij, enjoy :

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

Mark

Laatst bewerkt door een moderator:
Haha geweldig! Ik hoor 'm zo "praten". Je vrouw zal wel blij zijn.

Qua schilderwerk stel zo`n figuur niets voor maar de lol die je eraan beleeft is onbetaalbaar en dat is het belangrijkste. :)

Helemaal juist Ron, maar de fun en de blik op het gezicht van mijn vrouwtje... onbetaalbaar inderdaad.

Mark

Bangelijk gedaan Mark, ook de anderen is het onmiddellijk opgevallen dat die jeansbroek one of a kind is, topwerk ! 11/10 !

Bedankt oor de complimenten mannen.
G, komende van u, wil dat al wat zeggen.

Mark

Misschien nog even vermelden dat na het samenvoegen van lichaam en arm, er een witte primer van Vallejo is opgegaan.
De verdere afwerking is op de bril na (aluminium van Vallejo) volledig in Winsor en Newton olieverf.
De jeans is een mengeling van Royal Blue en Pure White waarna er een wash van Royal Blue en Lamp Black is overgegaan.
Verdunning is 80 % white spirit + 20 % verf(mengsel).
Haartjes werden met gewone houtlijm ingelijmd en nadien met de schaar "getrimd".

Mark

Prachtig. Kun je iets meer vertellen over het schilderen van die jeansbroek? Die ziet er super uit!

De jeans is een mengeling van Royal Blue en Pure White waarna er een wash van Royal Blue en Lamp Black is overgegaan.
Verdunning is 80 % white spirit + 20 % verf(mengsel)./QUOTE]

Eugene wat kan ik nog meer zeggen over het schilderen van de jeansbroek. Tussen het aanbrengen van de basislaag en de wash is er een laagje Sol+ gespoten.
Hierna met een plat penseel de wash aangebracht en rondgewerkt.

Mark

Mark, bedankt voor de uitleg. Ik vroeg me af of je nog iets speciaals aan de broek had gedaan, maar blijkbaar dus niet. Extra knap!

bababa-bananana, bababa-bananana.... :laugh: geweldig figuurtje en die jeans is fantastisch geschilderd. Enig puntje van kritiek, als ik mag, is dat de verf niet overal even dekkend of op sommige plaatsen uitgelopen is.

Ja, Tomas dat is een terechte opmerking. Nadeel van macrostand op de camera...
In het echt valt het veel minder op. Dekking van de kleur was mij zelf nog niet opgevallen.
Ik bekijk het in ieder geval nog eens.
B.T.W. kritiek is zeker toegelaten en zelfs welkom. We kunnen er alleen maar van bijleren.

Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan