Hoofdsponsor

1/24 Beemax Lancia Delta S4 - WIP

Schaal 1/24 - 1/25

Kulgan

Well-known member
Registered
Na de Mercedes GLK GTR, terug naar een rally auto. En wat voor een! De Lancia Delta S4, wat voor mij naast de Lancia 037, de 'mooiste' rally autos allertijd is!

Dit is de nieuwe Beemax kit met de extra detailset. Verder probeer ik zelf wat extra details aan te brengen.
Eerste stap: referentie fotootje zoeken en dan beginnen aan de motor met extra kablage

Beemax_LANCIA_24020_modelbouwenzo.jpg

3e5290ac013c90e883dd3e8c7a16c837.jpg

124b6b4b2a9e1f3bdfae2e78946fc97f.jpg

140eae9ccb3712c4936d880f8abda4fa.jpg

9712e4c5eed870f8bcad0fe5a676f741.jpg

1bf821af9678f2ca3e0dc08655fe9950.jpg

708e270e328ff15ec4ec07cb884355e0.jpg

e04a71b70bfd14bf75584dfd85ed10f7.jpg

Verder ook al deel van het chassis in Vallejo Aluminium gezet, maar die verf valt mij echt dik tegen... Spuit totaal niet mooi en airbrush blokkeert constant.
Ik heb mij dan maar is Alclad metal kleuren aangeschaft en daar eens mee testen...
 
Laatst bewerkt:
Altijd handig in een nieuw topic : een foto van de bouwdoos , dan weten we meteen waarover het gaat :)
De motor ziet er al goed uit.
De Alu verf van vallejo is best te doen vind ik. Tenminste als je het over die uit de metal range hebt. Beetje retarder helpt altijd tegen verstoppingen

Greetzzzz Modest.
 
Foto van de doos toegevoegd...
mja, de verf komt er in 'druppels' op bij mij en dekt niet mooi.
 
Succes met deze een specialeke he , een weetje de motor was wel iets speciaal langs de ene kant een turbo die pk's verzekerde op de hogere toeren en een comprex lader voor de onderste toerentallen dat maakte dat dat beestje enorme acceleraties had
Een comprex kan men het beste vergelijken met de Roots compressor op de befaamde Dragracers dat spul dat bij die Amerikaanse muscle cars door de motorkap komt
Het principe is vrij eenvoudig denk aan een wringer om zeemvellen uit te wringen maar dan getorst en die wormen draaien in elkaar en zuigen zo lucht aan en duwen die met kracht de motor in en op een bepaald toerental ( 3000 t/min ) neemt de turbo het over dat maakte dat dat motortje enorm veel pk4s had
Marc
 
Idd, was al een beetje op de hoogte van de motor. Eigenlijk heel dat groep b verhaal was te zot voor woorden...
Piloot die op de benzinetank zat, rolkooien die er eigenlijk voor de show inzaten en totaal geen bescherming/stevigheid gaven, brandblussers gevuld met NOS,...

Cowboys eerste klas ;-)
 
Foto van de doos toegevoegd...
mja, de verf komt er in 'druppels' op bij mij en dekt niet mooi.

Vallejo verf (ook de metallic verven) ; 20 à 30 % verdunner van Vallejo bijvoegen.
Gebruik van airbrush pistool met medium naald. Werkdruk 0,8 bar.
Zou normaal moeten lukken.
 
De H&S evolution... Nu de naald was wel 0.2, dus misschien eens proberen met de 0.4. Druk en verdunnen doe ik precies wel goed
 
Kulgan ik heb juist hetzelfde iedere x na dat ik mijn trekker los spuwt deze een druppel verf , alle airbrush specialisten weten niet wat ze ertegen moeten doen
En er zijn nog collega's die dit ook voorhebben ik gebruik hem gewoon niet meer en gebruik mijn gouwe ouwe Badger hij ziet er niet uit maar werkt nog altijd even goed
en dan is die H&S niet eens goedkoop he hij heeft bij mij met elke naald dikte volgens mij ligt het aan de naald afdichting in het lichaam van de A.B. anders weet ik het ook niet
Marc
 
volgens mij ligt het aan de naald afdichting in het lichaam van de A.B. anders weet ik het ook niet
Marc

Dat kun je toch heel gemakkelijk vervangen Marc ?! Heb ook een evolution en als je die gebruikt zoals het hoort is dat een heel goeie AB. Misschien is hij een keer gevallen : dat hebben ze ook niet graag. Allee ik weet dat niet hé , probeer maar mee te denken.

Greetzzzz Modest.
 
Deze is nog nooit gevallen ik ben er zo voorzichtig mee , ja de dichting vervangen ik zal ze eens bestellen , maar nog 1 ding en daar kan niemand iets aan doen hij ligt niet goed in mijn hand , dat wil zeggen dat de trekker te recht staat en na een tijdje brushen begint mijn wijsvinger enorm pijn te doen en dat heb ik dan ook weer niet met mijn badger
1 ding moet wel schrijven ( zeggen ) dat mijn H&S veel zuiniger is en fijner spuit dat wel , het is een goed pistool ik strijd dat niet af hoor , maar het is uitermate vervelend dat er van die druppels uit vliegen en raar altijd op mijn model heb al geprobeerd om verder voorbij het model te blazen en toch heb ik na een tijdje prijs , met primer is dat niet zo erg maar met verf of vernis is dat dodelijk voor mijn model
Ik zal eens proberen met nieuwe dichtingen
Marc
 
Vandaag war verder gedaan aan de motor... luchtinlayen gemonteerd. Nu eens goed kijken waar alle darmen/leidingen naartoe moeten.

Dan het chassis... volgens de referentiefotos was een groot deel van het interieur bedekt met hittewerende stof. Ik heb dit proberen na te bootsen met alluminiumtape (overschot van zolderisolatie) en die wat proberen mat te maken door een wash

2f4f90da0c4ebc7db3a3c126a432e8c6.jpg

fd5f40eb556ca404fcddc7bbd9b29285.jpg

b26c3c48d4ed87ebf80d132303546597.jpg

76c452f28bbf081b237abb70d5531d5a.jpg

2eb6ebab61d8c29b0ad1db94822430ab.jpg

ddd4eab349de4af4da1d4f78174e83aa.jpg

1ccdfc66b345475170d0b41db63d33da.jpg
 
Wat verder gewerkt aan de motor, achterophanging en interieur... Verder uit de scrapbox nog een oliekoeler gevonden en die dan maar gebruikt

Wel geen makkelijke kit, heel dunne stukjes en kleine oppervlakken om te lijmen. Ook met de kevlar decals voor het interieur klopte er iets niet. Ze waren echt te klein, maar dat ook weer opgelost met wat reserves...

b4f9c123d9f9c85e5f0f34e063ef550b.jpg

b6285e45bbcfa49939bee96ea9c61497.jpg

977af52d01ee62688db9558423ab189c.jpg

2aa56c3646a7ad9b42b5e64bca72d5dc.jpg

68dc825dd79fbf2b7da8271f680eaad1.jpg
 
Terug
Bovenaan