Hoi dit is een oudje die ik uit het oog verloren was. Is bij het controleren van de kasten naar boven gekomen, en zal binnenkort afgewerkt worden.
De Blohm & Voss P-194 was een voorstel voor een assymmetrische bommenwerper, aangedreven door een excentrische BMW-801 radiaal motor en een turbine, die mee het tegenwerkend koppel van de motor zou moeten opheffen (actie is reactie, dus als een motor draait, wil de romp van het vliegtuig tegendraaien. Door de motor assymmetrisch op te stellen helpt de zwaartekracht dit koppel op te vangen)
Nu ja, de foto's (er zijn geen foto's van de bouw meer):
onderzijde gespoten:
en de bovenzijde:
met decals:
en toen was ik begonnen met het detailleren van de stermotor:
eerste de cilincerkopbouten toegevoegd
verder de toevoer van de brandstof
voor de grootte:
Meer bedrading, ook op de tweede motorring:
Ontstekingsdraden, gewoon een ring in soldeerdraad met dunne koperdraden ingelijmd:
op zijn plaats
cilinderingang, ook in soldeerdraad:
bezig met "aansluiten"
primer
basismetaalkleurtje:
meer in detail geschilderd:
Tot hier was ik gekomen, binnenkort meer...
De Blohm & Voss P-194 was een voorstel voor een assymmetrische bommenwerper, aangedreven door een excentrische BMW-801 radiaal motor en een turbine, die mee het tegenwerkend koppel van de motor zou moeten opheffen (actie is reactie, dus als een motor draait, wil de romp van het vliegtuig tegendraaien. Door de motor assymmetrisch op te stellen helpt de zwaartekracht dit koppel op te vangen)
Nu ja, de foto's (er zijn geen foto's van de bouw meer):
onderzijde gespoten:
en de bovenzijde:
met decals:
en toen was ik begonnen met het detailleren van de stermotor:
eerste de cilincerkopbouten toegevoegd
verder de toevoer van de brandstof
voor de grootte:
Meer bedrading, ook op de tweede motorring:
Ontstekingsdraden, gewoon een ring in soldeerdraad met dunne koperdraden ingelijmd:
op zijn plaats
cilinderingang, ook in soldeerdraad:
bezig met "aansluiten"
primer
basismetaalkleurtje:
meer in detail geschilderd:
Tot hier was ik gekomen, binnenkort meer...