Hoofdsponsor

Borg remake [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jiver

Sponsor
Registered
Zoals bij de Klingon krijgt de Borg van 1999 een moderne versie in 1/6 schaal. Ik probeer er hoedanook meer detail in te verwerken dan de oude versie. Ik heb het FX-boek van Star trek 'First contact' erbij genomen. De Borg uit die film zijn in mijn ogen het betere werk. De mechanische onderdelen moet ik scratchen en eerst in resin omzetten. Plastic overleeft de baktemperatuur niet, resin wel.

Borg%20remake1.gif
Borg%20remake2.gif

Vanzelfsprekend hoort deze buste in de serie die begon met de Klingon. Het zal niet specifiek een Star trek-serie zijn, maar eerder een collectie van SciFi slechteriken. De 3de is overigens een Wraith van de tv-serie 'Stargate Atlantis'.
En hiermee maak ik al een eerste richting bekend van wat er gaat komen in 2013. Het zal een jaar zijn gedomineerd door bustes, want er zullen meerdere series het licht zien met oa: Weerwolven, zombies, orks en bekende filmsterren. 2013 is ook de 15de verjaardag van enkele 120mm figuren die momenteel op de werktafel liggen voor een make-over.Tot slot krijgt de Rode Ridder & co splinternieuwe versies, volledige figuren welteverstaan.
De voorbereidingen zijn al aan de gang:)

Programma%202013.gif

Ja, dat gaat hier weer mooi worden...
Jongens toch. Ben benieuwd.

Mark

Jiver...wat een grote vooruitzichten van de uitbreiding van je kunstwerken .......8)....top man ......en ik sta vol ongeduld te wachten .....op deze prachtige sculpts ...want dat zullen ze worden ..zeker weten ;););) en de rode ridder en co in volledige figuren...een droom die uitkomt...supper...:8:8:8

Dat zijn hoopvolle verwachtingen voor ons ;)
Persoonlijk hoop ik dat Galaxa er terug bij zal zijn, in de volledige figuren van de Rode Ridder... :P

@Beyond: ik volg uw mening hier over. Dit moet wel e als rechtvaardig iemand. Zo niet is het vrouwendiscriminatie en dat zouden we niet willen e of heb jij een andere reden????:)::)::):

@Jiver: wat deze bustes betreft sdfkkjskngsdfkkjskngsdfkkjskng

Ik heb een paar uurtjes aan de borg gewerkt. Het oorspronkelijke idee om eerst opzetstukken in resin te maken heb ik overboord gekieperd. Ik heb het anders opgelost door ook met klei de schedelstukken erop te zetten(grijs) en dan verder te detaileren met metalen en helemaal als laatste, plastic onderdelen. Op de kaak en het hoofd heb ik tubing ingewerkt.
Klaar om aan de torso te beginnen.

Borg%20remake3.gif
Borg%20remake4.gif
Borg%20remake5.gif
Borg%20remake6.gif
Borg%20remake7.gif
Borg%20remake8.gif

Jiver....maatje die gaat zijn voorganger direkt van tafel blazen zeker weten en die is al zo mooi :8..de tube wat voor matriaal heb je daar voor gebruikt ?....top man ;)

Jiver....maatje die gaat zijn voorganger direkt van tafel blazen zeker weten en die is al zo mooi :8..de tube wat voor matriaal heb je daar voor gebruikt ?....top man ;)

Merci, Swa. De tubes is gewoon een koperdraad rond een stuk van dezelfde draad gewonden.

Merci, Swa. De tubes is gewoon een koperdraad rond een stuk van dezelfde draad gewonden.
Bedankt maatje...voor de toelichting...zeer goed gevonden en realistisch......knap man...vol ongeduld ..op de volgende update :nowink::nowink::nowink:

Gewoonweg prachtig. Ben er sprakeloos van.
Benieuwd naar het vervolg...

Mark

Thx guys
Het begin van de torso is een feit. De verschillende platen worden één voor één gebakken om beschadigen te voorkomen. Af en toe voeg ik dan meteen ook wat extra detail toe aan het hoofd, bvb aders.

Borg%20remake9.gif
Borg%20remake10.gif
Borg%20remake11.gif

Prachtig Jimmy...wat een uistraling en karaktertrekken in deze sculp.....het afbakken van deze materie...op welke temperatuur gebeurt dit...zal zeker niet in een gewone oven kunnen zeker :):):)...zou wel eens willen zien het hele proces...tot ...het eindresultaat....echt boeiend....top..man ;););)

Soms hoor je dat bepaalde klei krimpt als je deze bakt.
Is dat bij u ook het geval?
Of hoef je daar geen rekening mee te houden?
In elk geval, weer goed bezig zene.

Mooi vervolg Jimmy.
De 'ringen' aan zijn nek, is dat metaal of een ander soort materiaal ?
Ik vermoed dat dit een soort van rekbare stof moet voorstellen ?
Laat het vervolg maar komen...

Mark

Soms hoor je dat bepaalde klei krimpt als je deze bakt.
Is dat bij u ook het geval?
Of hoef je daar geen rekening mee te houden?
In elk geval, weer goed bezig zene.

Is meestal waterklei die een serieuze krimp heeft. Polymeer ook, maar dat is maar een fractie. Maar als je een dunne laag gaat zetten op een ander materiaal en dat bakt, dan heb je gegarandeerd barsten. Mijn stukken bestaan volledig uit klei en ik heb weinig problemen.

Mooi vervolg Jimmy.
De 'ringen' aan zijn nek, is dat metaal of een ander soort materiaal ?
Ik vermoed dat dit een soort van rekbare stof moet voorstellen ?
Laat het vervolg maar komen...

Mark

Het zijn metalen ringen(halve toch) die ik zelf gebogen heb. Het stelt wel een soepel onderdeel voor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan