Hoofdsponsor

1/32 Caudron G.III << Anzanie>>

ERVARING
gevorderd
BOUWWIJZE
zelf nog wat verbeteringen proberen aan te brengen indien mogelijk.
BOUWBUDGET
****
BOUWSTATUS
Van het begin
COMMENTAREN
Zeker welkom en laat jullie volledig gaan.
Deze vind ik uiterst interessant en dus ben ik zeer benieuwd naar jouw bevindingen Pascal.

MVG

Danny
 
Nu ga je écht je grenzen verleggen Pascal en als het je lukt spring je in één slag veel leden hier over het hoofd, mij incluis.
Ik wens je heel veel succes met deze bouw en laat je zeker niet te vlug ontmoedigen moest iets van de eerste maal niet lukken !
 
Veel succes, er kan een zeer mooi model van gemaakt worden zoals ik al op youtube heb kunnen bekijken.
 
Ziet eruit alsof deze met een naaimachine aan elkaar moet gezet worden, ofwel met moeder de vrouw haar 🪡...
ik volg vanop de tribune
 
Na wat kuiswerk en voorbereidingen loop ik tegen een probleempje.
De hendel H19 ontbreekt en in plaats zijn het 2 stukjes van H18 ??
Het lijkt niets maar voor de kabels is dit wel een probleem.
Dus heb ik H 18 geboord zodat het er uitziet al H 19.
Denk niet dat het verschil echt te zien zal zijn.
Voor de rest een dryfit die goed meezit.

PC020006.JPG

PC020007.JPG

PC020008.JPG

PC020009.JPG
 
Ik denk dat ze bij de fabricatie zich vergist hebben van nummer.......twee onderdeeltjes met de aanduiding H18 terwijl er één van de twee feitelijk de aanduiding H19 moet hebben. Het zijn twee identieke onderdeeltjes dus op zich geen probleem.

MVG

Danny
 
Ik denk dat ze bij de fabricatie zich vergist hebben van nummer.......twee onderdeeltjes met de aanduiding H18 terwijl er één van de twee feitelijk de aanduiding H19 moet hebben. Het zijn twee identieke onderdeeltjes dus op zich geen probleem.

MVG

Danny
Ik dacht hetzelfde Danny Maar volg de rode lijn op eerste foto en dan zal het je opvallen dat er wel degelijk een klein verschil is.
H 19 heeft vier gaatjes en H 18 Twee.
 
ik volg mee voor de rigging ! Is ook een van mijn uitdagingen :cool:
Tip Koop gaspatch bevestigingsogen (turnbuckles) wel de metalen versie. ik heb die gebruikt bij de felixstowe en nog 2 WNW dubbeldekkers en geen seconde spijt van gehad, samen met EZ lines werkt dat super. Heb ook ushi von der rosten lines in huis, maar EZ werkt beter voor mij.
 
Hier sluit ik me bij Edwin aan. Pascal als je me je adres PM't, kan ik je zo'n dingetje toesturen dan kun je zien of het iets voor je is.
 
Tip Koop gaspatch bevestigingsogen (turnbuckles) wel de metalen versie. ik heb die gebruikt bij de felixstowe en nog 2 WNW dubbeldekkers en geen seconde spijt van gehad, samen met EZ lines werkt dat super. Heb ook ushi von der rosten lines in huis, maar EZ werkt beter voor mij.
Ik gebruik ez-line voor antenne draad. Ik vraag me eigenlijk af hoelang de strakheid van de draad blijft (en niet begint door de hangen want het is een soort elastiek)
 
Tip Koop gaspatch bevestigingsogen (turnbuckles) wel de metalen versie. ik heb die gebruikt bij de felixstowe en nog 2 WNW dubbeldekkers en geen seconde spijt van gehad, samen met EZ lines werkt dat super. Heb ook ushi von der rosten lines in huis, maar EZ werkt beter voor mij.
Heb deze in mijn bezit voor de bouw v/d Nieuport maar was van plan ze hiervoor te gebruiken.
PC030003.JPG

Hier sluit ik me bij Edwin aan. Pascal als je me je adres PM't, kan ik je zo'n dingetje toesturen dan kun je zien of het iets voor je is.
Alvast bedankt voor het mooie voorstel Roy maar de motor die ik nodig heb is niet te vinden op google.
Het betreft de Anzani 100 hp motor.

070110-F-1234S-006.JPG

Moest je de Rhone 9jb in het bezit hebben neem ik die graag over voor de bouw van de nieuport.
 
Ik gebruik ez-line voor antenne draad. Ik vraag me eigenlijk af hoelang de strakheid van de draad blijft (en niet begint door de hangen want het is een soort elastiek)
Heb 2 modellen staan van 2 jaar oud nu, met EZ line, geen enkel probleem, nog steeds net zo elastisch al bij aanbrengen. Maak ze regelmatig stofvrij en gaat prima.
 
Lijkt me ook ver gezocht dat die lijn doorzakt want deze heeft totaal gewicht.
 
Terug
Bovenaan