Hoofdsponsor

1/35 Centurion (MK III) tank Korea [wip]

• Onderwerp starter Onderwerp starter steben
  • Startdatum Startdatum
S

steben

Guest
Bij deze een draadje over mijn Centurion project.
Bedoeling is een MkIII te gaan maken, gesitueerd in begin 1951 (+/- rond de Slag bij de Imjin rivier, april).
Hiervoor start ik vanaf de MkV Dozer van AFV club.

nokia050_zps3fdf5899.jpg

De dozer gaat er dus niet op en alles wordt herbekeken om er een MkIII retrofit van te maken.
gelukkig ben ik niet de eerste. De koepel wordt vervangen door een van Castoff, alsook de mkV zijwaartse voorraadkisten op de zijvleugels door (laatst op de MkIII) de eerste "met kruisjes" (zie foto hieronder).

centuriontank043sa.jpg

Alvast begonnen met ophanging aan een zijde. Man, wat een werkje zeg als je dat niet gewoon bent.

DSCN3055_zps72110d35.jpg

DSCN3054_zps6b00fddf.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Steben, een kit waar je veel plezier mee kan hebben. Goede pasvorm en zeer mooi gedetailleerd, veel succes met je project.

Ja, een eerste kijk in de doos gaf die indruk al. De tracks ga ik wel ook nog vervangen door aparte schakels.
Ik vraag me af wat ik met de originele MkV koepel ga doen... is daar mogelijks interesse voor?

Dry fit van MKIII koepel met luikjes(Castoff), 20 pounder loop (AFV) en MkIII voorraadkisten (Castoff)

nokia068_zpsae3b0430.jpg

nokia069_zps48962898.jpg

nokia070_zps6403f5fd.jpg

nokia071_zpsdc9df8b6.jpg

centurion_mk_iii_20_of_91.jpg

Interessante museum foto.
Scc15 (wat vervaagd uiteraard) met verwereng en verval van verflagen. Ik denk al aan Khaki + wat wit voor het grof chippen, gevold door grijsbruin.

centurion_mk_iii_58_of_91.jpg
Deel bijgewerekte details met Deep Bronze Green. Curieus.... wellicht post-50ties ....

Misschien voor je verwering gebruik maken van wat Buff ipv wit om je Khaki te downtonen.

Maar we blijven volgen, interessant topic.

Groeten Rik

Ja goed idee Rik!
Ik heb ook nog "Off white" en "Hemp" van Gunze. Hemp komt dichtbij buff en off white is geler dan wit.

Komt er PE op ? want zo te zien op de referentiefoto's staan er toch veel beugeltjes en ander detail op. Zou niet misstaan me dunkt.

@Famo: In de kit zit er standaard een hoopje PE delen. Maar niet de sideskirts. Wellicht wordt dat Eduardtje... zeker als ik sommige delen van die skirts weg wil laten... De meeste plastic onderdelen zoals haakjes etc ... zijn wel heel correct fijn zonder PE te gaan gebruiken. De handvaten worden koperdraad. Zeker op de castoff resin. Gegoten delen zijn zwak op gebied van beugeltjes.

@philipson: bedoeling ja, daarom al het referentiemateriaal en vraag naar Korea info over uniformen.

Deze kit heeft me altijd aangetrokken en ik krijg hier de indruk dat het eens tijd wordt om er ook eentje aan te schaffen. Mooie referentiefoto's heb je trouwens.

Engelsen trekken aan he! :) met hun sjaaltjes en "fabrieksaf" ingebouwde thee-kokers in frontgebied ...
itary-humor-uk-tanks-tea-making-facility-bv-kettle.jpg

Heb nog eens tijd gevonden onder de bergen werk en gezinsrealiteit :)

DSCN3220_zps7e664a18.jpg

DSCN3217_zps04bd9ee2.jpg

Koepel is dus van Castoff. Is veel werk aan toch. resin.... luik achteraan koepel is heel vaag/slordig. een van de twee handvaten is afgebroken tijdens transport ....
die worden toch koper vrees ik.

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan