Hoofdsponsor

1/35 Char leger Francais FT-17 [wip]

• Onderwerp starter Onderwerp starter Famo
  • Startdatum Startdatum

Famo

Well-known member
Registered
En omdat het dit jaar 100 jaar geleden is dat WO I gestart is heeft de modelbouwclub waar ik lid van ben een groepsbouw georganiseerd die over dit thema gaat. We zijn vrij welk model het is maar het moet tijdens 14-18 zijn. Men kan niet achterblijven é.

Mijn eerste keuze ging naar het oorlogsschip Grosser Kurfürst maar daar ik (naar schatting van bouwduur ) de oplevertijd niet kon benaderen heb ik maar gekozen voor een panzertje van Franse oorsprong. Het was ééntje die mag je toch wel zeggen, op den duur in massaproductie vervaardigd werd.
Daar je er zodanig veel uitleg kan over geven hou ik mij aan het plaatsen van een link in plaats van hier een ganse gazet neer te tokkelen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/FT-17

Eventjes de doos, inhoud en plan tonen.

attachment.jpg

Het gemak van panoramische fotoos , alles in 1 keer ;)

Knappe doos, deftig plan met serieuze geschiedenis uitleg en knap uitziend constructieplan.
De onderdelen zijn netjes en goed gedetailleerd. Een klein fretje PE , metalen asjes, metalen veertjes en tracks om in elkaar te klikken.
Nu de tracks zijn reeds vervangen door Friuls en de veertjes zijn ook reeds een welgemikte driepunter in de vuilbak gemikt wegens te belachelijk.

Intussen zijn we al een beetje van start gegaan en voorlopig past alles als gegoten maar we zullen niet te vroeg met bloemen gooien maar eerst eens zien als het allemaal zo deftig is.
Dat zal ik wel op tijd weten te vertellen.
Wat de verfwerken betreft heb ik al iets in het hoofd en al een keertje besproken met Silenoz en die vind het ook niet mis, maar ja het kan nog altijd veranderen ( maar ik denk het niet ) .

Laatst bewerkt:
Interessant onderwerp en het ziet er een mooie kit uit. Ben benieuwd naar de bouw van deze...

Als jij zegt dat je al een (speciaal) ideetje hebt voor de verflaag, dan weet ik dat het "speciaal" zál zijn...
Ben benieuwd ;)

@ InFlandersFields : naar goud....... kzal hem eerst bouwen Rik ^^;)

@ Ivan75 : idd. zoals gezegd mooi gedetailleerd en verzorgde onderdelen, er zitte er zelfs bij die er een beetje te fragiel uitzien wat problemen zal geven om 1. ze van de sprue te krijgen en 2. om ze dan ook deftig op te kuisen. Maar denk dat deze vervangen zullen worden door srcath.

@ Beyond : tis niet minachtend bedoeld maar groen is maar groen, niet ? vooral als je weet dat er toen al met camo-patronen ge-expirimenteerd werd. Maar dat zal ik dan ook wel op tijd weten te zeggen welk patroon het zal zijn ;)

@ MrArtex : heb ik ook al gehoord dat het een goed merk is maar dat zal ik al gauw proefondervindelijk vaststellen.....

@seaking : OK, ik zal voorgaan ;)

@Buzzy : jij moet buzzy maar volgen en Makamba er bij zijn we al met 6 als ik mij en mijn volgers samen tel :8 :laugh:

@ Makamba : diene Char 2C das die grote, al is hij op 1/35. Wel een mooie panzer want heb ook al in twijfel gestaan om die aan te schaffen, maar valt niet in de periode 14-18. Waren toen wel plannen om die te maken maar dat is dan gebeurd in het interbellum.

Hij is inderdaad pas gebouwd in het interbellum, maar de ontwikkeling is, net als de FT-17, gestart in 1916.
Dus is het toch een soort tijdgenoot.
Daarbij, het wordt mijn eerste Meng-kit, dus kan ik hier alvast lezen hoe de pasvorm en de bouwtekeningen zijn.

diene Char 2C das die grote
Ik hoop ook dat 'ie in mijn kast past.

Peter

Ten eerste is die ook zo vol, ten tweede krijg ik daar andere problemen mee.

Weet je trouwens al welk wapen je erin zet?

Peter

Ik ben nog steeds bezig met je vorige bouwthread, die neem ik stukje bij beetje door. Ik voel me bevoorrecht om de bouw van dit nieuwe project bijna realtime te kunnen volgen.

Da ga weer een mooie voorstelling worden ,mijn gedacht..!!!
Gordijnen open en laat maar komen Famo !!
Veel succes..!!

Grtz yves,

@ Makamba : om eerlijk te zijn, ik heb er nog niet over nagedacht man. Ik ben bezig met het interieur want het is een model met volledig interieur en het is de bedoeling om ieder luik die openkan dan open te zetten.

@ Erwin : als je fotoos hebt van het interieur mag je die altijd doorgeven, van de buitenkant ben ik al een beetje verzadigd.

@ Roy : we zullen ons best doen om treffelijke info door te geven

@ yves : bedankt !

Leuk tankje, ik ben weliswaar geen armor bouwer, maar die vroege pantsertjes vind ik wel koddig.
Het is eigenlijk nog raar dat er op on Vlaams forum nog geen 14-18 GB gestart is, persoonlijk zou ik ook wel een tweedekkert(je) willen bouwen.

@ Erwin : doe dat

@ dancooper : yep dat tankstje heeft wel iets en wat die Gb betreft, wat niet is kan nog komen é, niet ?

Ben blij dat je nog niet te ver in de bouw hiervan zit Famo. Zo kan ik nog gemakkelijk mee aanschuiven.
Ik kijk er al naar uit om van alle kanten waar luiken zijn, het interieur te kunnen bewonderen.
Succes met de bouw en dat deze ook zo hoog in de prijzen mag vallen...

Mark

Terug
Bovenaan