nu effekes de benen strekken en mijn ogen wat laten rusten op het poitiers diorama en eens een tussendoortje nemen met één van mijn andere lieveling figuurtjes namelijk de schotten!
het zal eentje zijn van Garcia Latorre een goede sculpteerder en schilder in mijn ogen. Het figuurtje stelt een veteraan voor uit de tijd van de Culloden.
Wat geschiedenis oprakelen:
in 1746 werd er in Schotland één van de laatste bloedigste veldslagen geleverd tussen de Schotten ( of ook Jacobieten genoemd) en Engelsen en werden gehouden op de Culloden Moor of de moerassen van Culloden.
Culloden was een plekje een paar kilometer van Inverness.
En deze werden uitgevochten om de rechten van de troon van Engeland.
de Schotten werden bijgestaan door huurmoordenaars uit Ierland namelijk de Galloglas ( zie Wikipedia , artikel door mijzelf geschreven ).
Het figuurtje dat ik ga schilderen is van het huis van Macmillan.
het merk is dus Elite en ben redelijk vertrouwd met dit merk en content van de afwerking ervan , dus ...
here we go !!!!!
grt Nicolas
het zal eentje zijn van Garcia Latorre een goede sculpteerder en schilder in mijn ogen. Het figuurtje stelt een veteraan voor uit de tijd van de Culloden.
Wat geschiedenis oprakelen:
in 1746 werd er in Schotland één van de laatste bloedigste veldslagen geleverd tussen de Schotten ( of ook Jacobieten genoemd) en Engelsen en werden gehouden op de Culloden Moor of de moerassen van Culloden.
Culloden was een plekje een paar kilometer van Inverness.
En deze werden uitgevochten om de rechten van de troon van Engeland.
de Schotten werden bijgestaan door huurmoordenaars uit Ierland namelijk de Galloglas ( zie Wikipedia , artikel door mijzelf geschreven ).
Het figuurtje dat ik ga schilderen is van het huis van Macmillan.
het merk is dus Elite en ben redelijk vertrouwd met dit merk en content van de afwerking ervan , dus ...
here we go !!!!!
grt Nicolas