Hoofdsponsor

1/7 Col. Hans Landa (1/7) [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jip
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

Jip

Guest
Hallo,

Ook hier is een zeer goede staat ontvangen ene buste van film karakter Col. Hans Landa uit de film Inglourious Bastards (2009) die dankzij de sculpt kunsten van René Duret in buste vorm is gegoten. De film ken ik niet, ik ga het model zo schilderen dat ik het karakter kan tonen, dat is voor mij de uitdaging.

Nadat de buste eerst gereinigd is, heb ik het voorzien van een zwarte primerlaag en dat staat nu te drogen en dat komt goed uit omdat ik de SF Operator nog aan het afronden ben.
Zo staat de buste erbij en in de komende dagen zal er mee kleur op komen.
Torso
001-Primer.jpg

Het gezicht
002-Primer.jpg

Ik ga proberen wat van het schilderwerk te laten zien, tot de volgende update.
Grt Johanna

Laatst bewerkt door een moderator:
Johanna...allereerst wat een prachtige buste heb je in je bezit gekregen ,het is zeker een kunstwerk :8...helemaal in zwarte primer :O is dit op aanraden van...of heb je dit bewust gedaan ...ik ga hier zeker blijven volgen zele...:8 sukses met de Kolonel.......;)

Zeker een mooie buste, mooie lijnen en past allemaal prima, René heeft er talent voor en laat dat met deze buste ook zien.
Het verfproces ligt bij mij, zo ook de zwarte primer, ik werk vanuit donker naar licht zoals ik dat bij een andere buste ook gedaan heb.
Ik ben een langzame schilder, ik neem de tijd voor het laten drogen, ik werk met acryl en dat ziet er na het drogen anders uit dan als het nog nat is.
Bedankt voor je belangstelling!

Interessante manier van werken Johanna. Deze ga ik met veel aandacht en interesse volgen.
Altijd nieuwsgierig naar andere technieken.
Succes met deze pracht buste.

Mark

Zeker een mooie buste, mooie lijnen en past allemaal prima, René heeft er talent voor en laat dat met deze buste ook zien.
Het verfproces ligt bij mij, zo ook de zwarte primer, ik werk vanuit donker naar licht zoals ik dat bij een andere buste ook gedaan heb.
Ik ben een langzame schilder, ik neem de tijd voor het laten drogen, ik werk met acryl en dat ziet er na het drogen anders uit dan als het nog nat is.
Bedankt voor je belangstelling!

Bedankt voor de toelichting ;);) Dus je gebruikt de zelfde schilderstechniek als Jan (grijze wolf)...mooi om te volgen .....en belangstelling is er zeker zele ;););)

Geen dank, er zijn meer wezen naar Rome en ik werk niet altijd volgens een bepaald vast stramien, ik zoek die methode die op dat moment het beste past en veel is intuïtief, daar denk ik niet echt over na, ik doe dan gewoon iets waarvan ik denk dat het goed werkt.

Hans vordert langzaam met een groen jasje en een start van het leer.
Eerst begonnen met het tuniek, die is redelijk donker in het echt en ik heb geprobeerd met zo weinig mogelijk contrast toch dieptewerking te krijgen en ik ben redelijk tevreden met de tussen stand, het kan nog iets beter en de versieringen moeten nog bijgewerkt worden, die heb ik niet klaar zoals te zien is.

004-Begin%20kleur%20torso.jpg

De jas glimt, dat komt door een vernislaag omdat ik de basis met acryl gedaan heb, zwart met grijs gemengd zodat het niet pikzwart is. Zodra de laklaag uitgehard is ga ik dat gedeelte met olieverf doen, de rest zal met acryl gaan.

Dat was het weer, het gezicht komt later.
Grt Johanna

Johanna...ik val van de ene topic van de andere van u ....in bewondering :wacko:Dit tussenstadium is al heeeel goed ammaai ...je hebt het goed te pakken ...dat schilderen ...top...;););)

Mooie vorderingen ook hier weer Johanna.
Blijf met veel aandacht volgen. We kunnen alleen maar bijleren.

Mark

Dank alleen voor de reacties. Ben met het gezicht begonnen, de torso staat eventjes aan de kant. Het gezicht is in ontwikkelen en ik zal bij een volgende update wat meer vertellen over de kleuren. Ik voor een rechte blik gekozen omdat ik dat zelf mooier vind.

005-Gezicht.jpg

Erg knap, ben benieuwd naar het eindresultaat !

Enne, DRINGEND die film gaan zien, is subliem ! (Inglorious Basterds, Tarantino)

Ik ben benieuwd Johanna.
Gezicht ziet er zeer goed uit.

Mark

Het duurde en duurde en nu is er een Hans Landa die er op lijkt, ik vind het prima zo en veel kijkplezier allemaal!

006-Eind%20Landa.jpg

008-Eind%20Landa.jpg

Groet Johanna

..en ik heb me een plezier :-)

zie nu pas hoe gemeen zijn mondje is. Bah wat een naar karakter :-)

keurig geschilderd Johanna.

Rene

Ik vind hem zeer geslaagd Johanna.
Een waar meester stukje.
Ik zet hem in de galerij voor je.

Mark

Dank voor de leuke reacties en hij zal zich in de galerij vast prettig voelen :nowink:;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan