Hoofdsponsor

1/72 Douglas A-1 Skyraider met een twist [!]

liftmaster

Well-known member
Registered
Deze week eindelijk eens wat minder werk en wat tijd voor mij sinds lang. Daarmee dat ik eventjes iets eenvoudig ga bouwen.

Het is een Douglas A-1 Skyraider geworden van Airfix, een bekende kit van het merk en in massa's geproduceerd. Deze had ik nog liggen en het stof lag er nog goed op.

Hier al wat foto' s van de kit:
20130617_000001_zpse15015a5.jpg

20130617_000002_zpscb7cd5ef.jpg

Het gaat ééntje worden uit de Vietnam tijd aan boord van de USS Midway. Zij hebben daar eens een toilet pot boven Vietnam laten vallen:D
20130617_000003_zps063e7170.jpg

va25specbomb-001b_zps587b3058.jpg

Nu nog eens wat opzoekwerk doen naar de Skyraider zelf voor de kleuren en andere vlakken.

Ik ben geen vliegtuigbouwer, maar de Skyraider vind ik wel een mooie.... niet omdat je ze zelf niet bouwt, je mag ze wel mooi vinden hé! :D

Dat is een zeer informatieve website over dit vliegtuig en "bom". Wat ik al bemerk Is dat er bij de toilet set geen achterkant zit, deze kan ik eventueel uit andere onderdelen bij aan plaatsen.

Enkel zal het zoeken worden naar bijkomstige M64 bommen, waarvan er maar twee in de kit zitten van Airfix. M57's zou ik ook moeten zoeken, denkelijk zullen deze niet tussen de reserve onderdelen zitten.

Dat is serjeus of wate van die wc ????

Nice da wist ik niet :-)

Krijgt da op u kop seg !!!!

Deze ga ik volgen

Davy

Dat is een zeer informatieve website over dit vliegtuig en "bom". Wat ik al bemerk Is dat er bij de toilet set geen achterkant zit, deze kan ik eventueel uit andere onderdelen bij aan plaatsen.

Enkel zal het zoeken worden naar bijkomstige M64 bommen, waarvan er maar twee in de kit zitten van Airfix. M57's zou ik ook moeten zoeken, denkelijk zullen deze niet tussen de reserve onderdelen zitten.
Ik dacht toch dat er setjes op 1/72 bestonden van allerlei vliegtuigbewapening?

Ik ben al via ebay en een aantal shops aan het zoeken, maar tot nu toe nog niets gevonden. Ik ga vanavond eens tussen de vele overschotten eens zoeken die hier nog in dozen zitten.

Vind da persoonlijk ook een leuk model ,wel wat na de periode van mijn voorkeur maar heeft toch iets nostalgisch !
Grtz yves,

Ondertussen al wat materiaal verzameld en de juiste kleuren bijeengezocht voor het model.

Ik dacht nog eens tijd te hebben, maar heb een aantal bijkomende opdracht met het werk moeten doen. Het grote nadeel van een lange winter. Hopelijk dit weekend al enkele uurtjes voor de Skyraider.

Terug
Bovenaan