Hoofdsponsor

1/12 Ducati 916 [wip]

Kulgan

Well-known member
Registered
De vorige Ducati viel in de smaak bij een kennis, die dan ook vroeg om voor hem zijn lievelingsmoto te maken.
En dat is deze dus... Wel met het gevolg dat de CLK effe terug op de kast moet

61025e86a47b822fefc4a27da3dce9ed.jpg

Aangezien het voor iemand anders is, ligt de lat weer wat hoger.
Het is wel leuk dat de opbouw van deze moto eigenlijk compleet anders is dan de 1199.

Eerste deeltjes in de primer en deze keer zonder problemen met de zero paints primer.

e4e7fb73e380ff6e1d10eb788fbd5c1c.jpg

Dan ook al de koelingsgaatjes in de achterste remschijf geboord...

9aa3c8730b6ffb9f114dd24466ff5285.jpg

b9882301e990341631b0fd884bd3e514.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goede start :) Vraagje wat is de bedoeling van die genummerde pipetten?
 
Ja dat vroeg ik me ook af
Het ziet er weer veelbelovend uit , weer een fantastisch machien zoals ze bij ons zeggen
Suc6
Marc
 
ah, die pipetten zijn om de verf uit de potjes in mengbekertje te brengen en daar in te verdunnen... en om zeker te zijn dat ik bijvoorbeeld niet met een pipet die gebruikt wordt voor mat zwart ook X-18 neem, nummer ik ze met de verfcode (xF-1, X-18,...)
 
Ik geloof dat ik deze als kind gebouwd heb. Wat wil zeggen dat het een oude kit is :D
 
Weer paar avonden kunnen doorwerken en het motorblok is zo goed als af... juist de waterpomp, benzinepomp en wat ‘vuiler’ maken. Dan volgt het chassis!

00cebc39a15f91164ba74c89e5abb491.jpg

0eb35141f25e01c6fd2b454509be02a8.jpg

376d6680a9d38df20640488cd15cc26c.jpg

a2f6d1d6cea0b1affbdd37f46b448c11.jpg
 
Terug een paar dagen kunnen verder werken: Chassis, uitlaat en details van de motor...
Deze is eigenlijk wel 'moeilijker' dan de 1199: veel meer kleinere/gevoeligere onderdeeltjes. Ook veel meer kleuren zelf mengen, maar nog steeds plezant!

Wel nog een probleempje oplossen: normaal zou aan de voorkant nog een tweede 'uitsteeksel' moeten zijn waar de koplamp overschuift, maar die heb ik blijkbaar afgebroken...

23b41337f6eddf134105aee0fca1c187.jpg

7b6a951fa8c73e01f70451b93a58aecd.jpg

aacde23b239f581f7e2dd03f39e2cb50.jpg
 
Ziet er heel verzorgd uit!
Secuur werk.
Mooie kleuren: al die metaaltinten en die gouden velgen:: zit er strak op!

Gr
Thiery
 
Een tijdje geleden door vakantie, warmte,... maar eindelijk de draad terug opgepakt!

58fca6da2a2f22e2b9c6492cb1127fb8.jpg

74eafdf7bb7f186083d7ff2cf3d18df1.jpg

9aa1bc3c4c759a8527f0c9d845188794.jpg
 
Laatst bewerkt:
Beter zo met de foto's en het album hier op het forum tja..... Ziet er al netjes uit alleen het rood is niet echt netjes. Spuit je met een spuitbus of airbrush?
 
airbrush... en is idd niet 100%. Ik moet nog gewoon worden aan de zero paints en 2k clear lak.
Ik denk dat ik met beide wat te snel ben...

Nu, op de foto ziet het er wel wat 'lelijker' uit dan in het echt.
Maar nog veel oefenen met spuiten en ook het schuren/polieren... Nu in vergelijking met de eerste modellen is er al heel wat verbetering!
 
Laatst bewerkt:
prachtig gedaan, ik had graag voor mijn volgend project een moto gebouwd, maar lijkt me een stuk moeilijker dan auto's .
 
Jammer maar al doende leert men het wel gelukkig dus de volgende beter :)
 
Vandaag alles afgewerkt...

Al bij al vrij tevreden, juist de laklaag kon iets beter. Ik denk iets te dik gespoten en ook de tropische temperaturen in augustus.
In het vervolg iets rustiger en wat meer testen/oefenen.

Nu verder doen aan de Mercedes CLK-GTR en de Lancia Delta S4 starten...

6b685c30afee3b94bdd84d8c6395d142.jpg

ea6f820dbab585ba7c6467628c27bea0.jpg


c3276cc9e6be054739eb5815265cbb8a.jpg
 
Terug
Bovenaan