De resin lopen worden eerst van de turrets van Strasbourg afgezaagd. Dan worden de messing lopen afgeslepen op de lengte die de Micromaster lopen hadden, 25mm. De lengte van de Bigblueboy lopen waren afkomstig van die van de kit, maar die lopen gaan door tot in de turret. Alle lopen worden vastgezet in een machineklem en afzonderlijk doorgeslepen.
Dan wordt de achterkant bijgevijld tot ze allemaal net in een tool van Mastertools passen.
De blastbags van de turret worden dan mooi gelijk gesneden. Opgelet, het is erg dun resin en je mag er niet teveel druk op zetten.
Er wordt goed op gelet dat de lopen vooraan gelijk staan.
De aansluiting van de blastbags wordt dan geplamuurd.
De tweede toren volgt.
Op beide torens worden relingen toegevoegd en de voorste krijgt een soort driepootvizier.
Wat betreft Dunkerque was er in het review in de eerste post vermeld dat de lopen van Shipyard vooraan afweken. Er zit een soort trechtertje aan dat eerder een trapje moet zijn. Daarom gebruik ik voor Dunkerque een van de twee Master Models setjes die ik in het begin had aangekocht. Daarvan zijn de lopen in aluminium, maar ze hebben tenminste de juiste vorm. Ze zijn vooraan duidelijk slanker dan de resin lopen.
Het slijpen en vijlen viel ook nu goed mee.
Deze tool heb ik zelden gebruikt, maar nu komt hij goed van pas.
We blijven testen op uitlijning.
De resin turrets zijn niet helemaal volgens mijn referentiefoto's, beide zouden aan stuurboord een periscoop moeten hebben. Er zullen op deze turrets ook nog 90mm-kanons toegevoegd worden, die konden gebruikt worden voor richtoefeningen zonder dat je 330mm-munitie moest verspillen. Die kanons komen op de draairing aan bakboord en stuurboord. Ik heb hier de reling nog niet toegevoegd.
Het houten dek van Shipyard is er eens opgelegd.
Dit dek overlapt nu gedeeltelijk met de anti-slipplaat. Daar moet dus mogelijk wat afgesneden worden. Lastig dat de golfbreker over het houten dek komt, daardoor kan die nu nog niet geplaatst worden. Ik kan het hout niet afsnijden omdat er twee luikjes vooraan zitten.
Dan wordt de achterkant bijgevijld tot ze allemaal net in een tool van Mastertools passen.
De blastbags van de turret worden dan mooi gelijk gesneden. Opgelet, het is erg dun resin en je mag er niet teveel druk op zetten.
Er wordt goed op gelet dat de lopen vooraan gelijk staan.
De aansluiting van de blastbags wordt dan geplamuurd.
De tweede toren volgt.
Op beide torens worden relingen toegevoegd en de voorste krijgt een soort driepootvizier.
Wat betreft Dunkerque was er in het review in de eerste post vermeld dat de lopen van Shipyard vooraan afweken. Er zit een soort trechtertje aan dat eerder een trapje moet zijn. Daarom gebruik ik voor Dunkerque een van de twee Master Models setjes die ik in het begin had aangekocht. Daarvan zijn de lopen in aluminium, maar ze hebben tenminste de juiste vorm. Ze zijn vooraan duidelijk slanker dan de resin lopen.
Het slijpen en vijlen viel ook nu goed mee.
Deze tool heb ik zelden gebruikt, maar nu komt hij goed van pas.
We blijven testen op uitlijning.
De resin turrets zijn niet helemaal volgens mijn referentiefoto's, beide zouden aan stuurboord een periscoop moeten hebben. Er zullen op deze turrets ook nog 90mm-kanons toegevoegd worden, die konden gebruikt worden voor richtoefeningen zonder dat je 330mm-munitie moest verspillen. Die kanons komen op de draairing aan bakboord en stuurboord. Ik heb hier de reling nog niet toegevoegd.
Het houten dek van Shipyard is er eens opgelegd.
Dit dek overlapt nu gedeeltelijk met de anti-slipplaat. Daar moet dus mogelijk wat afgesneden worden. Lastig dat de golfbreker over het houten dek komt, daardoor kan die nu nog niet geplaatst worden. Ik kan het hout niet afsnijden omdat er twee luikjes vooraan zitten.