Ik heb een reeks Fouga Magisters op stapel staan op 1/72, maar ook nog enkele Airfix Fougas die zeker 20 jaar oud zijn; Die wil ik gebruiken om een en ander uit te testen, maar ook om ze een nieuw kleedje te geven.
De laatste die dit lot beschoren is , is een Rode Duivel Fouga, te zien in bijgaande foto's in mijn album.
Om de oude verf (enamel) er af te krijgen gaat het model in een plastic zak met BREF oven cleaner schuim. Na een paar uur is al een deel van de verf opgelost of losgeraakt. Afspoelen met warm water , en daarna een tweed keer dezelfde behandeling. Wat er nog overblijft kan ik wegschuren met een oude tandenborstel gedompeld in oven cleaner of met een schuursponsje.
Het slachtoffer.
eerste behandeling
resultaat na zes uur
zicht op de onderkant
bovenkant na tweede behandeling
onderkant na tweede behandeling
De volgende stap is het upgraden van het model.
De laatste die dit lot beschoren is , is een Rode Duivel Fouga, te zien in bijgaande foto's in mijn album.
Om de oude verf (enamel) er af te krijgen gaat het model in een plastic zak met BREF oven cleaner schuim. Na een paar uur is al een deel van de verf opgelost of losgeraakt. Afspoelen met warm water , en daarna een tweed keer dezelfde behandeling. Wat er nog overblijft kan ik wegschuren met een oude tandenborstel gedompeld in oven cleaner of met een schuursponsje.
Het slachtoffer.
eerste behandeling
resultaat na zes uur
zicht op de onderkant
bovenkant na tweede behandeling
onderkant na tweede behandeling
De volgende stap is het upgraden van het model.
Laatst bewerkt: