Hoofdsponsor

Eindelijk terug.

Camaro69

Administrator/V.I.P.
Forumleiding
Administrator
Beste leden.

Na ongeveer 7 weken zijn we dan eindelijk terug online.
Wat eigenlijk een paar uur tot een dag had mogen duren.
Sommige leden zullen vast getwijfeld hebben of het forum wel nog terug online zou komen.

Zal even proberen uitleggen wat er fout liep.

Ik was op zoek gegaan naar een andere hosting met het oog op de toekomst van het forum.
Om het betaalbaarder te maken in de toekomst.
Uiteindelijk kwam ik uit bij onze zelfde host, maar een ander hostingplan.
We zijn overgestapt van VPS naar Shared-Hosting.

Had contact opgenomen met de host over hoe dit het best vlot te laten verlopen.
(in heel het proces van overstappen en terug online is er vaak miscommunicatie geweest met de host)
Ze zijden me om een complete back-up te maken van het forum en dan deze te uploaden naar het nieuwe hostingplan.
Hier begonnen de eerste problemen.

De back-up maken was geen probleem, downloaden op mijn pc ging zonder moeite.
Maar de back-up op het nieuwe hostingplan was een ander verhaal.
Via een ftp cliënt zoals filezilla zou het geen probleem mogen zijn. (dacht ik)
In totaal 3 maal geprobeerd, na een tijd begon het terug vanaf 0 te uploaden.
Het verste dat ik geraakt was is 36% upload.
Omdat de upload ook maar ronk de 150 kb/sec was wist ik dat het zoiezo even zou duren.
Omdat dit niet lukte overgestapt naar plan B.

Proberen om de backup te uploaden via de filemanager van ons hostingpakket.
Deze liet ons maar toe om bestanden te uploaden van 1 gig. (de backup van het forum was 43 gig)
Dus heb ik eerst de backup moeten splitsen in kleinere pakketten van 700mb.(dus59 pakketjes)
Daarna deze geupload naar de server (met regelmatig al een foutmelding)
Als alle pakketjes geupload waren was het maar een kwestie van uitpakket. (niet dus)
Een gesplitst bestand kun je niet rechtstreeks uitpakken op een server.

Dus samen met Arun (een vriend die al jaar en dag helpt met problemen) geprobeerd om het toch uit te pakken.
Deze keer moest het via comand prompt. (commandos ingeven via tekst)
Dit lukte eerst ook niet, kregen steeds weer foutmeldingen.

Dan ben ik verder gaan zoeken online.
Hier kwam ik te weten dat ik eerst de pakketjes moest samenvoegen om ze daarna te kunnen uitpakken.
Dit moest allemaal via commandline, en ging ook heel traag.
Dit is uiteindelijk gelukt en konden zo de backup op de server krijgen.

We zijn er dachten we. (niet dus)
We kregen steeds foutmeldingen met het uitpakken van de backup. (waren er bestanden corrupt geraakt tijdens de vorige processen? Ik weet het niet)

Onze laatste optie was de host zelf. (want zelf konden we niet meer op het oude hostingplan omdat deze inmiddels verlopen was)
De host heeft uiteindelijk de backup kunnen terugplaatsen van ons vervallen hostingplan.
Forum terug online YES. (nope 😞 )

Toen waren er DNS problemen, wat Arun mooi heeft opgelost.
Forum terug online, Yes eindelijk.

Toen problemen met inloggen of ingelogd zijn op een ander account.
Na lang opzoeken wat het probleem zou kunnen zijn, kwam ik steeds bij de zelfde oorzaak.
Caching op de server.
Deze heb ik uitgeschakeld en zelf ondervind ik nu geen problemen meer met ingelogd zijn op een ander account of niet ingelogd zijn.

Het kan zijn dat er misschien nor ergens kleine problemen zijn, dus meld ze me gerust.

Ik wil iedereen bedanken voor zijn geduld.
 
Dank voor de volharding! Gelukkig hoef je zoiets niet elk jaar te doen, alleen in noodgevallen. Fijn dat dit de financiën goed zal doen en dat het forum er weer een tijdje tegenaan kan zo.
 
Inderdaad bedankt voor de volharding en gelukkig werkt alles weer zoals thnks mannen (y)
 
Dacht ook ff dat het forum ter ziele was maar dankzij jullie vele uren werk is het er weer! Chapeau!
 
Bedankt voor het vele werk van jullie beiden achter de schermen wat niet evident was.
 
Allemaal Chinees voor mij , maar echt bedankt voor de moeite Camaro 👍🏻

Greetzzzz Modest
Er zit hier ook nog zo een Chinees maar ik apprecieer het enorm dat het forum weer online is, voelde me even verloren zonder "mijn" vast forum.

Hartelijk bedankt aan iedereen die er tijd en moeite heeft ingestoken om het forum weer tot leven te brengen en laat ons hopen dat het nog lang kan meegaan.
 
Bedankt voor de werken. Ik begrijp niets van de uitleg maar zo te lezen is er wel wat werk geweest.
 
De aanhouder wint zegt men altijd(y)

Super bedankt om jullie tijd en moeite in dit mooie forum te steken:love:

Grtz.

Luc:cool:
 
kwam wel niet dagelijks langs maar ik miste het forum toch, bedankt voor de moeite om het terug online te brengen.
 
Beste leden.

Na ongeveer 7 weken zijn we dan eindelijk terug online.
Wat eigenlijk een paar uur tot een dag had mogen duren.
Sommige leden zullen vast getwijfeld hebben of het forum wel nog terug online zou komen.

Zal even proberen uitleggen wat er fout liep.

Ik was op zoek gegaan naar een andere hosting met het oog op de toekomst van het forum.
Om het betaalbaarder te maken in de toekomst.
Uiteindelijk kwam ik uit bij onze zelfde host, maar een ander hostingplan.
We zijn overgestapt van VPS naar Shared-Hosting.

Had contact opgenomen met de host over hoe dit het best vlot te laten verlopen.
(in heel het proces van overstappen en terug online is er vaak miscommunicatie geweest met de host)
Ze zijden me om een complete back-up te maken van het forum en dan deze te uploaden naar het nieuwe hostingplan.
Hier begonnen de eerste problemen.

De back-up maken was geen probleem, downloaden op mijn pc ging zonder moeite.
Maar de back-up op het nieuwe hostingplan was een ander verhaal.
Via een ftp cliënt zoals filezilla zou het geen probleem mogen zijn. (dacht ik)
In totaal 3 maal geprobeerd, na een tijd begon het terug vanaf 0 te uploaden.
Het verste dat ik geraakt was is 36% upload.
Omdat de upload ook maar ronk de 150 kb/sec was wist ik dat het zoiezo even zou duren.
Omdat dit niet lukte overgestapt naar plan B.

Proberen om de backup te uploaden via de filemanager van ons hostingpakket.
Deze liet ons maar toe om bestanden te uploaden van 1 gig. (de backup van het forum was 43 gig)
Dus heb ik eerst de backup moeten splitsen in kleinere pakketten van 700mb.(dus59 pakketjes)
Daarna deze geupload naar de server (met regelmatig al een foutmelding)
Als alle pakketjes geupload waren was het maar een kwestie van uitpakket. (niet dus)
Een gesplitst bestand kun je niet rechtstreeks uitpakken op een server.

Dus samen met Arun (een vriend die al jaar en dag helpt met problemen) geprobeerd om het toch uit te pakken.
Deze keer moest het via comand prompt. (commandos ingeven via tekst)
Dit lukte eerst ook niet, kregen steeds weer foutmeldingen.

Dan ben ik verder gaan zoeken online.
Hier kwam ik te weten dat ik eerst de pakketjes moest samenvoegen om ze daarna te kunnen uitpakken.
Dit moest allemaal via commandline, en ging ook heel traag.
Dit is uiteindelijk gelukt en konden zo de backup op de server krijgen.

We zijn er dachten we. (niet dus)
We kregen steeds foutmeldingen met het uitpakken van de backup. (waren er bestanden corrupt geraakt tijdens de vorige processen? Ik weet het niet)

Onze laatste optie was de host zelf. (want zelf konden we niet meer op het oude hostingplan omdat deze inmiddels verlopen was)
De host heeft uiteindelijk de backup kunnen terugplaatsen van ons vervallen hostingplan.
Forum terug online YES. (nope 😞 )

Toen waren er DNS problemen, wat Arun mooi heeft opgelost.
Forum terug online, Yes eindelijk.

Toen problemen met inloggen of ingelogd zijn op een ander account.
Na lang opzoeken wat het probleem zou kunnen zijn, kwam ik steeds bij de zelfde oorzaak.
Caching op de server.
Deze heb ik uitgeschakeld en zelf ondervind ik nu geen problemen meer met ingelogd zijn op een ander account of niet ingelogd zijn.

Het kan zijn dat er misschien nor ergens kleine problemen zijn, dus meld ze me gerust.

Ik wil iedereen bedanken voor zijn geduld.
Ik zou een standaard e-mail uitsturen, voor hetzelfde geld zijn er mensen die de lange uitval geïnterpreteerd hebben als 'het forum bestaat niet Meer.'

My 2 cents.

En ook: top dat het terug in orde is.
 
Bedankt voor de tijd en de moeite die jullie in de heropstart van het forum hebben gestoken. Ik zal met plezier mijn regelmatige bezoekjes aan het forum hernemen. Een dikke pluim voor diegenen die de heropstart hebben uitgevoerd (y):-).
 
Blij dat het forum terug is. En uiteindelijk dat telt nietwaar. Dank aan de tijd en moeite die jullie daar in steken, ik zou het niet kunnen, voor mij is het allemaal Chinees. Mooi dat er mensen zijn die zoiets wel begrijpen en mee om kunnen om alles op zijn pootjes te laten komen.

MVG

Danny
 
Ik weet hoeveel werk en troubles er zijn geweest achter de schermen.
Een dikke pluim voor Camaro om, zover het kon, rustig te blijven en het forum weer on-line te krijgen.
Op de achtergrond mocht ik samen met Pascal als boksbal fungeren waar hij eens flink tegen kon slaan als het nodig was.
Maar Jelle, van mij een ferme (y) voor je geduld en doorzettingsvermogen!!!
Door jou is het forum weer on-line met een andere, goedkopere, host waardoor het forum weer flink wat jaren voort kan.

Fred
 
Jelle, ik mis nog het forum logo bij het plaatsen van een shortcut, krijg 2 rode lijnen, vermoed logo van de host.
Geen idee of het nog aanpasbaar is, en het is niets dat echt noodzakelijk is , maar vroeger was het er wel.
Nogmaals dank voor alle geleverde prestaties afgelopen weken. Applaus
 
Terug
Bovenaan