Al enkele jaartjes in de kast is deze "raket" eindelijk op de werkbank geraakt. Het is een kit van Hasegawa op schaal 1/48 , een Starfighter F-104 C voor de Amerikaanse luchtmacht die ik echter ga bouwen (schilderen) als een type G in de belgische (camo) kleuren en markeringen. Met dank aan de decals van Daco. Ontdanks het uitgeklapte landingsgestel ga ik deze jet op een standaard plaatsen (in vlucht) en dus had ik een piloot nodig. Uiteindelijk vond ik een geschikt figuurtje op de IPMS beurs in Teralfene. Ik maakte daar trouwens kennis met een zeer aangename mens , Scotty , ons allen bekend hier op het forum
De "doos"
Deze kit is eenvoudig en zonder problemen te bouwen , alles past perfect en er kwam geen putty aan te pas om tot een bevredigend resultaat te komen ; Zoals meestal is het samenstellen van de cockpit het begin. Ook hiet , eenvoudig , zonder veel details , al maken de decals op de instrumentenpanelen wel wat goed . Maar geen erg , na het plaatsen van de piloot in het toestel blijft er toch weinig "te zien". Ik heb wel de arme man zijn benen een klein beetje moeten inkorten en hem een gebroken arm moeten bezorgen om hem iet of wat comfortabel te laten plaats nemen .
Ondertussen zijn romp en vleugels samengebouwd en kan ik de onderkant beginnen brushen
grz ; Sabre
De "doos"
Deze kit is eenvoudig en zonder problemen te bouwen , alles past perfect en er kwam geen putty aan te pas om tot een bevredigend resultaat te komen ; Zoals meestal is het samenstellen van de cockpit het begin. Ook hiet , eenvoudig , zonder veel details , al maken de decals op de instrumentenpanelen wel wat goed . Maar geen erg , na het plaatsen van de piloot in het toestel blijft er toch weinig "te zien". Ik heb wel de arme man zijn benen een klein beetje moeten inkorten en hem een gebroken arm moeten bezorgen om hem iet of wat comfortabel te laten plaats nemen .
Ondertussen zijn romp en vleugels samengebouwd en kan ik de onderkant beginnen brushen
grz ; Sabre