F
Flynn
Guest
Ook deze is weer een redding. Een F-82 Twin Mustang. Het beestje is zelfs niet geverfd geweest door z'n vorige eigenaar. Geweldig toch, ik diende enkel de ouwe decals eraf te wippen,... dacht ik. Amai m'n oor, dat was geweldige lijm denk ik
Uiteraard heb je wel altijd wat meer werk dan je denkt. Cockpits hadden een paar funky kleuren gekregen van hun vorige eigenaar, wielpootjes zaten verkeerd om, ordnance hing niet echt op de daartoe bestemde plaats, een paar lelijke kieren, propbladen die ontbreken, lelijk glaswerk (deze heb ik vervangen met nieuwe),...
Enfin, na wat geprul zag ze er al zo uit
Uiteraard begin je met de opkuis van het toestel zelf en lijm je alles op z'n plaats.
Wat schuurwerk
Afplakken van de cockpits
Nieuw propblad gemaakt
En sproeien maar
Nadien nemen we het onderstel onder handen.
Nadat alles gedroogd is, zetten we de decals erop.
Nu mogen deze mooi laten rusten tot ze opgedroogd zijn en kunnen we de laatste werkjes doen. Bijna klaar dus.
Na een laatste nachtje rust voor deze fijne gracieuze dame, kunnen we de laatste hand leggen.
Eindfoto's
en tesamen met haar oudere zusje die reeds vele jaren bij ons op de plank staat
En samen op de plank!
Tot gauw
Uiteraard heb je wel altijd wat meer werk dan je denkt. Cockpits hadden een paar funky kleuren gekregen van hun vorige eigenaar, wielpootjes zaten verkeerd om, ordnance hing niet echt op de daartoe bestemde plaats, een paar lelijke kieren, propbladen die ontbreken, lelijk glaswerk (deze heb ik vervangen met nieuwe),...
Enfin, na wat geprul zag ze er al zo uit
Uiteraard begin je met de opkuis van het toestel zelf en lijm je alles op z'n plaats.
Wat schuurwerk
Afplakken van de cockpits
Nieuw propblad gemaakt
En sproeien maar
Nadien nemen we het onderstel onder handen.
Nadat alles gedroogd is, zetten we de decals erop.
Nu mogen deze mooi laten rusten tot ze opgedroogd zijn en kunnen we de laatste werkjes doen. Bijna klaar dus.
Na een laatste nachtje rust voor deze fijne gracieuze dame, kunnen we de laatste hand leggen.
Eindfoto's
en tesamen met haar oudere zusje die reeds vele jaren bij ons op de plank staat
En samen op de plank!
Tot gauw