hallo allemaal
met de winter in aantocht wordt het weer tijd voor een project. Na de twee hellcats (1 gereed, de tweede moet nog iets bijgewerkt worden met de airbrush, maar te weinig om de airbrush smerig te maken )in 1/48 wilde ik een keer een iets groter exemplaar bouwen. Ik kwam uit bij Zoukei Mura en tamiya. Zoukei mura heeft veel Duitse vliegtuigen in haar programma, die mij nog niet erg kunnen bekoren. Tamiya heeft iets meer keus en gezien het feit dat ik de 2e hellcat al in het driekleuren camoschema van de pacific had gespoten (en de verf dus heb) werd de keus voor de corsair gemaakt. Tamiya heeft er drie in deze schaal, en omdat ik de driekleur wil viel het laatste model dat dit jaar uitgebracht is al af (is de F4u-1D).
Mijn keus is gevallen op de 1a vought (de vleugels kunnen opgeklapt of in normale positie gepositioneerd worden) om de vleugels en om de canopy (de 1a was de eerste uitvoering met de bubbeltop canopy) persoonlijk vindt ik deze mooier staan dan de oudere canopy die vierkanter is.
de doos is groot en bevat 19 gietramen!!! PE en rubberbanden....
een bouwbeschrijving met meer dan 100 bouwstappen, reference boek en kleuren kaart.
Het kost wat, maar dan heb je ook wat (zo op het eerste gezicht en als ik de reviews moet geloven
Na wat speuren en kijken op het net nog wat aftermarket spullen gescoord, onder andere een resin set van eduard, voor de cockpit en de motor. Ongelofelijk gedetailleerd..... en wat PE voor het exterieur en een goed setje maskeerfolie. Verder nog wat weathering materiaal gekocht van MIG, kan ik mooi uitproberen op mij hellcat voordat ik het toepas op de corsair. Ik wil de corsair in ieder geval chippen en de weathering van de olie/ouderdom, maar niet extreem. Kijken of dat lukt. Hoe de vleugels komen te zitten weet ik nog niet, Zoals ik er nu tegen aan kijkk 1 normaal en 1 omhoog (heb een mooi voorbeeld op internet gezien van deze combinatie).
Ik zal eerst de verschillende beschrijvingen van de aftermarket spullen en de originele bb na elkaar moeten leggen om te kijken waar iets vervangen moet worden, nog een heel karwei. Daarna maar eens beginnen met de cockpit of de motor..
hier alvast enkele foto's
De romp van de corsair is langer dan de spanwijdte van de hellcat…
Tot snel
Gr Edwin
met de winter in aantocht wordt het weer tijd voor een project. Na de twee hellcats (1 gereed, de tweede moet nog iets bijgewerkt worden met de airbrush, maar te weinig om de airbrush smerig te maken )in 1/48 wilde ik een keer een iets groter exemplaar bouwen. Ik kwam uit bij Zoukei Mura en tamiya. Zoukei mura heeft veel Duitse vliegtuigen in haar programma, die mij nog niet erg kunnen bekoren. Tamiya heeft iets meer keus en gezien het feit dat ik de 2e hellcat al in het driekleuren camoschema van de pacific had gespoten (en de verf dus heb) werd de keus voor de corsair gemaakt. Tamiya heeft er drie in deze schaal, en omdat ik de driekleur wil viel het laatste model dat dit jaar uitgebracht is al af (is de F4u-1D).
Mijn keus is gevallen op de 1a vought (de vleugels kunnen opgeklapt of in normale positie gepositioneerd worden) om de vleugels en om de canopy (de 1a was de eerste uitvoering met de bubbeltop canopy) persoonlijk vindt ik deze mooier staan dan de oudere canopy die vierkanter is.
de doos is groot en bevat 19 gietramen!!! PE en rubberbanden....
een bouwbeschrijving met meer dan 100 bouwstappen, reference boek en kleuren kaart.
Het kost wat, maar dan heb je ook wat (zo op het eerste gezicht en als ik de reviews moet geloven
Na wat speuren en kijken op het net nog wat aftermarket spullen gescoord, onder andere een resin set van eduard, voor de cockpit en de motor. Ongelofelijk gedetailleerd..... en wat PE voor het exterieur en een goed setje maskeerfolie. Verder nog wat weathering materiaal gekocht van MIG, kan ik mooi uitproberen op mij hellcat voordat ik het toepas op de corsair. Ik wil de corsair in ieder geval chippen en de weathering van de olie/ouderdom, maar niet extreem. Kijken of dat lukt. Hoe de vleugels komen te zitten weet ik nog niet, Zoals ik er nu tegen aan kijkk 1 normaal en 1 omhoog (heb een mooi voorbeeld op internet gezien van deze combinatie).
Ik zal eerst de verschillende beschrijvingen van de aftermarket spullen en de originele bb na elkaar moeten leggen om te kijken waar iets vervangen moet worden, nog een heel karwei. Daarna maar eens beginnen met de cockpit of de motor..
hier alvast enkele foto's
De romp van de corsair is langer dan de spanwijdte van de hellcat…
Tot snel
Gr Edwin
Laatst bewerkt door een moderator: