Hoofdsponsor

figuren, welke zijn de beste? [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter joker1977
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

joker1977

Guest
ik weet niet of dit hier thuis hoort, maar ik hoor het wel.
ik ben heel wat merken tegen gekomen de laatste weken van figuurtjes, zowel, platsic, als resin als metal alloy, nu vraag ik me af welke merken de beste zijn en welke best vermeden worden.
zoals zovele figuurschilders heb ik heel wat materiaal op het oog ;) en ja daar zitten ook heel goedkope bij, maar is dit met het oog op detail goed of juist niet?

grtz
Peter

In principe ben je het denk ik met resin het beste uit qua details.
Merken??? zijn er zoveel dat je door de bomem het bos niet meer ziet.

Dat is een heel moeilijke vraag, het hangt er ook van af welk soort figuren je wil, het aanbod is zo uitgebreid dat je door de bomen bijna het bos niet meer ziet. De laatste jaren is de kwaliteit van figurines wel hard vooruitgegaan, eender in welk materiaal.
Laat je vooral niet leiden door de prijs: dure koop is niet per definitie goede koop, al is het wel evident dat in je in veel gevallen ook betaalt voor kwaliteit.
Specifieke merken kan ik je niet geven, dat laat ik over aan de figuurbouwers / -Schilders hier maar dan nog denk ik dat je mss beter eens je licht opsteekt bij beurzen en / of evenementen van figurenbouwers (-schilders), daar kan je irl diverse figuren en merken met elkaar vergelijken.

Bekijk mss een keer dit topic, daar staan heel wat merken in waar je figurines vind, in veel gevallen ook met foto's van de beschilderde exemplaren:

http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=7672&p=211808#post211808

Ook in de rubriek "figuren" hier op het forum worden veel links geplaatst waar je online kan vergelijken, en met topics waar ook diverse figuren van allerlei soort worden gebouwd en geschilderd en besproken:

http://www.modelbouwen.be/forumdisplay.php?f=72

ik kan je wel wat merken geven, de meeste bestaan uit tin van deze merken:
-Andrea
-Pegaso
-knight models
-crecy models
-beneito
-el viejo dragon
-lattore models

en de resin:
-m-models
-citadel models
-n-s prod
-pilipili
en kan nog een tijdje doorgaan.
al deze hebben websites.
ik werk veel met tinnen maar de resin zijn ook goed om te schilderen,alleen wat voorzichtiger zijn om deze op te kuisen.
er zijn natuurlijk ook verschillende maten, maar dit zie je op de sites,mijn lievelings zijn 54mm en 200mm.:)
als je er nog wat moet hebben ,shoot!!!!!!:laugh::laugh::laugh::laugh:

grt nicolas

Welke schaal wil je gebruiken?
Waar wil je ze voor gebruiken? (Diorama of modelbouw of eerder voor wargaming)
Welke periode zoek je? (historisch, fantasy, sci-fi)
Wat is het aantal dat je nodig hebt? (voor sommige wargames gebruik je een paar tiental figuren, voor andere dan weer honderden...dan is de prijs misschien belangrijker dan het detail)

Vraag maar raak!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan