Hoofdsponsor

Figuur voor dio "Invincibiles et Recti" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Big Jim

learning by doing
Registered
Hoewel ik geen figuurschilder ben wou ik toch een figuurtje bij de GM (gepantserde Minerva), daar we in dien tijd niet in oorlog waren heb ik een rustig figuurtje uitgezocht, namelijk eentje die een sigaretje ging opsteken. Het petje van de figuur een beetje bij gewerkt tot een helmmutsje en de gietnaden verwijderd. En ter ere van een overleden collega noem ik hem "Gilbert" omdat er op een van de oude foto's van de GM een persoon staat die mij altijd aan hem doet denken bij deze.

Nu moest ik Gilbert aankleden zoals ik het mij herinner, Belgische jigsaw camouflage smoke vest, olivedrap linnen broek en vest en zwarte bottines met getten.

Jigsaw camouflage zoals ik het gedaan heb. Verf Modelcolor
De vest geheel Yellow ochre en de bruine vlekken Cavalry Brown geverfd.

DSCF0652.png

DSCF0651.png

Daarna de groene Gunship Green

DSCF0653.png

DSCF0654.png
Zwart

DSCF0656.png

DSCF0655.png

Wit

DSCF0658.png

DSCF0657.png

Zonder macro

DSCF0659.png

DSCF0660.png

Laatst bewerkt:
Bedankt mannen, ik heb het geprobeerd en ik vind het wel redelijk geslaagd nu de rest nog en het komt wel goed ^^ hopelijk

Schitterend gedaan Jim en het is meer dan geslaagd,om de kleuren mooi te blenden kan je een zeer lichte wash met de basis kleur er over gooien en daarna een matte vernis er op dan heb je een top figuurtje neer gezet...

Schitterend gedaan Jim en het is meer dan geslaagd,om de kleuren mooi te blenden kan je een zeer lichte wash met de basis kleur er over gooien en daarna een matte vernis er op dan heb je een top figuurtje neer gezet...

Bedankt voor de tip Danny, dit ga ik zeker eens proberen.

Vandaag verder gedaan aan Gilbert. de rest van de figuur geverfd, nu ziet hij er uit als of hij recht uit het kledij magazijn komt. :)

Gilbert001.png

Gilbert002.png

Gilbert003.png

Een donkerbruine wash gezet, kleuren zijn nu niet meer zo nieuw.

Gilbert004.png

Gilbert005.png

Gilbert006.png

In natuurlijk licht

Gilbert007.png

Gilbert008.png

Hallo Dirk, jep hij krijgt nog een gordel en zijn persoonlijk wapen namelijk de Thompson .45 M1A1

DSCF0673.png

deze dus, maar het duurt nu allemaal iets langer daar ik sommige onderdelen verf met enamell verf (ik heb niet alle kleuren in modelcollor) en die moet nu eenmaal iets langer drogen :dry:

Bedankt Scotty, als houtsnuiver vind ik het nog plezant ook ^^ en het maakt geen stof :D :D :D

Vandaag zijn gordel aangedaan en zijn wapen omgehangen.

DSCF0676_zpsc547e148.png

DSCF0677_zps6747c91e.png

Nu rest er nog hem een plaatsje te geven op het dio.

Bedankt mannen het was weer een leuke bedoening en weer wat ervaring op gedaan.
Gilbert op zijn plaats gezet.

DSCF06781_zps6100ad8a.png

DSCF06801_zps51d960e4.png

DSCF06791_zps6e297e09.png

Zo dit was het dan voorlopig, nu ga ik mijn hobby kamer volledig opnieuw inrichten, dus effe niet bouwen. Ik hou jullie op de hoogte tot gauw. :dry:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan