Na getwijfeld te hebben tussen deze projecten:
Is mijn oog gevallen op volgende AM set uit mijn voorraad:
Hiervoor had ik echter nog een donor nodig, en dat is volgende geworden:
De donorkit is een Alzo Zero uitgave van Italeri, wat betekend dat er zeer weinig onderdelen samen te voegen zijn. Ideaal voor een twaalf uren deadline
Wie weet bouw ik de tweede panter tegelijkertijd mee, dat zien we zaterdag wel
De inhoud kan ik nog niet tonen, de doos is nog verzegeld tot zaterdag (blijft een verrassing, voor mij ook )
De update set bestaat ook slechts uit 6 onderdelen, dus dit moet lukken.
Korte uitleg over het model:
De 5,5cm Flak Gerät 58 was in '43 ontworpen, maar er zijn pas eind '44 drie prototypes van besteld (2 van Rheinmetall, 1 van Krupp).
Veel verder dan dit stadium is het niet gekomen door het einde van de oorlog.
Er zijn wel plannen gemaakt om deze als Flakzwilling op een Panther te monteren onder de naam 5,5cm Flakzwilling Gerät 58 auf Sfl PzKpfw V Ik zal het kort houden op FlakPanther. Klinkt iets makkelijker in de mond en scheelt typen
M.a.w. is het een zogeheten Paperpanzer, wat wil zeggen dat deze enkel op papier heeft bestaan.
De voorbereidingen/planning:
* 09u: beginnen met de bouw van de hull
* ??u: opkuisen van de resinparts/ rechten van een loop (heb al gezien dat er één achter de hoek kan schieten )
* ??u: kijken of ik iets kan/moet toevoegen van details (ik hou het zo simpel mogelijk )
* ??u: hopen dat ik voor de middag een eerste laagje kan spuiten, zo kan dit even drogen tijdens de rustpauze.
* 12u: kleine maaltijd nuttigen om rond 12u30 terug verder te werken (ik neem nog twee onderbrekingen om mijn dochter naar een verjaardagsfeestje te brengen en te halen...)
* 13u: schilderen van details
* 14u: dochter voeren
* ??u: verder afwerken/verweren
* 17u: dochter halen
* ??u: hopelijk de laatste loodjes verwerken.
Ik zal proberen om nu en dan iets te posten, maar daar heb ik nog geen overzicht op, we zien wel hoe alles verloopt...
Ik kijk er naar uit.
Tot zaterdag in deze post
Is mijn oog gevallen op volgende AM set uit mijn voorraad:
Hiervoor had ik echter nog een donor nodig, en dat is volgende geworden:
De donorkit is een Alzo Zero uitgave van Italeri, wat betekend dat er zeer weinig onderdelen samen te voegen zijn. Ideaal voor een twaalf uren deadline
Wie weet bouw ik de tweede panter tegelijkertijd mee, dat zien we zaterdag wel
De inhoud kan ik nog niet tonen, de doos is nog verzegeld tot zaterdag (blijft een verrassing, voor mij ook )
De update set bestaat ook slechts uit 6 onderdelen, dus dit moet lukken.
Korte uitleg over het model:
De 5,5cm Flak Gerät 58 was in '43 ontworpen, maar er zijn pas eind '44 drie prototypes van besteld (2 van Rheinmetall, 1 van Krupp).
Veel verder dan dit stadium is het niet gekomen door het einde van de oorlog.
Er zijn wel plannen gemaakt om deze als Flakzwilling op een Panther te monteren onder de naam 5,5cm Flakzwilling Gerät 58 auf Sfl PzKpfw V Ik zal het kort houden op FlakPanther. Klinkt iets makkelijker in de mond en scheelt typen
M.a.w. is het een zogeheten Paperpanzer, wat wil zeggen dat deze enkel op papier heeft bestaan.
De voorbereidingen/planning:
* 09u: beginnen met de bouw van de hull
* ??u: opkuisen van de resinparts/ rechten van een loop (heb al gezien dat er één achter de hoek kan schieten )
* ??u: kijken of ik iets kan/moet toevoegen van details (ik hou het zo simpel mogelijk )
* ??u: hopen dat ik voor de middag een eerste laagje kan spuiten, zo kan dit even drogen tijdens de rustpauze.
* 12u: kleine maaltijd nuttigen om rond 12u30 terug verder te werken (ik neem nog twee onderbrekingen om mijn dochter naar een verjaardagsfeestje te brengen en te halen...)
* 13u: schilderen van details
* 14u: dochter voeren
* ??u: verder afwerken/verweren
* 17u: dochter halen
* ??u: hopelijk de laatste loodjes verwerken.
Ik zal proberen om nu en dan iets te posten, maar daar heb ik nog geen overzicht op, we zien wel hoe alles verloopt...
Ik kijk er naar uit.
Tot zaterdag in deze post