Hoofdsponsor

1/35 flakvierling [wip]

woeler

Well-known member
Registered
Ik ga vandaag eens beginnen aan de German sd.kfz.7/1 2cm flakvierling 38 auf selbstfahrlafette op schaal 1/35 van het merk Trumpetter. Het zal me benieuwen er zitten alvast veel onderdelen in de doos

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben benieuwd, ik heb deze nog staan van Tamiya :)

[Mod aan]Ik heb dit topic ook even verplaatst naar militaire voertuigen ;)[/]

Laat maar komen.
@beyond: heb de Tamiya ook al gemaakt. Is al een oude kit maar qua pasvorm redelijk goed.

Wie heeft hem niet gemaakt van Tamiya :)
Ik dus ook vroeger toen er nog dinosaurussen rondliepen :)

@Ron : oei, zijn wij dan al zo oud ? Ik heb hem destijds ook nog gemaakt, de Tamiya.

@Woeler : veel succes ! Enkele jaren terug heb ik eens begonnen aan de 7/2, maar is nooit afgewerkt geraakt. Het was mijn eerste kit toen ik herbegonnen ben met militaire modelbouw. Mijn grootste fout was dat ik te grote stukken heb gebouwd, waardoor het schilderen bemoeilijkt werd omdat ik aan veel hoekjes en kantjes niet meer bij kon.
Mijn advies dus : bij de bouw goed bestuderen hoe ver je mag bouwen om het schilderen 'easy' te houden. Werk in verschillende sub-elementen, die je nadien samenvoegt. Wanneer je een tank bouwt kun je dit vrij eenvoudig houden : de hull, de toren en de wielen. Maar bij dergelijke voertuigen moet je meer sub-elementen in acht nemen : het chassis, de kabine, de bovenbouw, het kanon (dit eventueel in twee delen : het kanon en het schild apart). Wielen en tracks zeker apart houden ! Dit moet het schilderen gemakkelijker maken. Dit is de belangrijkste les die ik getrokken heb uit dit project, dat momenteel stof ligt te vergaren op zolder....

Groeten Rik

Terug
Bovenaan