Terwijl het landingsvaartuig op z'n eind loopt, ik ben nog aan het oefenen voor de figuren, is het tijd om iets nieuws te beginnen.
De keuze is gevallen op de Tamiya Ford Focus WRC 01.
Iets helemaal anders, maar ik hou wel van variatie.
De oorspronkelijke kit is uit 1999 en een heruitgave in 2001 met enkele nieuwe onderdelen en andere decals.
De boxart.
De handleiding, waar voor een leek zoals ikzelf alles mooi uitgelegd is.
Een apart velletje voor de locatie van de decals.
Op het eerste zicht nogal druk, we zien wel.
Het is de bedoeling om nr 4 te gebruiken, Colin McRae en Nicky Grist.
De ramen zijn in wit en zwart en op het eerste zicht geen flash.
Een setje rubberen banden en clear voor de ramen.
Ook de rallypiloot en bijrijder zijn aanwezig. Wat ik wel raar vind zijn de body en armen. Die zijn in een soort hard rubber gegoten, dat had ik nog niet tegen gekomen. Ik vermoed dat dit ook met 'gewone' plastic lijm aan elkaar moet gezet worden, ik zal voor de zekerheid eerst maar eens testen op een stukje sprue.
2 velletjes Decals, nog apart nr 14 en ( iets nieuw voor mij ) voorgesneden masks voor de ramen.
Het begin vind ik al niet zo makkelijk, ik ben gewend om het onderstel 'eentonig' zwart te maken en wat te drybrushen.
Deze is helemaal wit maar er moet ook al een en ander afgeplakt worden om wat kleur aan te brengen.
Dat wordt nog tof.
Nu eerst alles in een sopje zetten en dan kunnen we er aan beginnen.
De keuze is gevallen op de Tamiya Ford Focus WRC 01.
Iets helemaal anders, maar ik hou wel van variatie.
De oorspronkelijke kit is uit 1999 en een heruitgave in 2001 met enkele nieuwe onderdelen en andere decals.
De boxart.
De handleiding, waar voor een leek zoals ikzelf alles mooi uitgelegd is.
Een apart velletje voor de locatie van de decals.
Op het eerste zicht nogal druk, we zien wel.
Het is de bedoeling om nr 4 te gebruiken, Colin McRae en Nicky Grist.
De ramen zijn in wit en zwart en op het eerste zicht geen flash.
Een setje rubberen banden en clear voor de ramen.
Ook de rallypiloot en bijrijder zijn aanwezig. Wat ik wel raar vind zijn de body en armen. Die zijn in een soort hard rubber gegoten, dat had ik nog niet tegen gekomen. Ik vermoed dat dit ook met 'gewone' plastic lijm aan elkaar moet gezet worden, ik zal voor de zekerheid eerst maar eens testen op een stukje sprue.
2 velletjes Decals, nog apart nr 14 en ( iets nieuw voor mij ) voorgesneden masks voor de ramen.
Het begin vind ik al niet zo makkelijk, ik ben gewend om het onderstel 'eentonig' zwart te maken en wat te drybrushen.
Deze is helemaal wit maar er moet ook al een en ander afgeplakt worden om wat kleur aan te brengen.
Dat wordt nog tof.
Nu eerst alles in een sopje zetten en dan kunnen we er aan beginnen.
Laatst bewerkt door een moderator: