Beste vrienden nu ik door al het kleine grut zit 1/35 sorry maar ze waren toch echt leuk om te doen , ga ik nu iets deftiger maken eentje die ik heb kunnen overnemen van Jelle namelijk de oerechte Ford GT 40 een beest van een auto die je maar weinig op straat zal zien voor zover ik weet in Belgie rijd er zo maar 1 rond
Even een verhaal hoe at de GT 40 er gekomen is
In 1963 stond Ferrari te koop en Ford wou met alle plezier Ferrari kopen maar in feite was het een sluwe zet van Ferrari om de prijs te kunnen opdrijven voor een andere koper met name Fiat , dus Ford viel naast de boot en was slecht gezind en er was maar 1 manier om Ferrari daarvoor af te straffen en dat was overwinnen in Le mans
Na wat problemen met verkeerde motoren en slechte ophanging kwamen ze in 1966 met verbeterde motoren van 7000 cc en de resultaten waren er naar , 4 jaar op rij kwam Ferrari er niet meer aan te pas en straffer was in 1968 won zelfs een Belg de 24 uren van Le mans " Lucien Bianchi " ent jaar erachter was het de beurt aan " Jacky Ickx " om op zijn beurt Le Mans te winnen
Tweede en derde plaats was dan ook nog eens voor Ford en hun opzet was geslaagd
Zelfs nu nog word dit type van auto nog gebouwd weliswaar in een moderner jasje en heet nu Ford GT
Deze wagen heeft ook bij mij een speciaal plekje veroverd ik vind hem gewoon fantastisch , ik heb hem verleden jaar op een oldtimerbeurs in Ciney mogen aanschouwen
Nu ga ik proberen er hier een mooie versie van te maken neen ik ga nu niet mee doen aan de groepsbouw begrijpelijk he
Hier gaan we
De boxart
het bouwplan op zijn Japans veel info op een klein blaadje
De wondermooie body
De andere inhoud
De enorme grote wielen
Vrienden ik ga eraan beginnen
Marc
Even een verhaal hoe at de GT 40 er gekomen is
In 1963 stond Ferrari te koop en Ford wou met alle plezier Ferrari kopen maar in feite was het een sluwe zet van Ferrari om de prijs te kunnen opdrijven voor een andere koper met name Fiat , dus Ford viel naast de boot en was slecht gezind en er was maar 1 manier om Ferrari daarvoor af te straffen en dat was overwinnen in Le mans
Na wat problemen met verkeerde motoren en slechte ophanging kwamen ze in 1966 met verbeterde motoren van 7000 cc en de resultaten waren er naar , 4 jaar op rij kwam Ferrari er niet meer aan te pas en straffer was in 1968 won zelfs een Belg de 24 uren van Le mans " Lucien Bianchi " ent jaar erachter was het de beurt aan " Jacky Ickx " om op zijn beurt Le Mans te winnen
Tweede en derde plaats was dan ook nog eens voor Ford en hun opzet was geslaagd
Zelfs nu nog word dit type van auto nog gebouwd weliswaar in een moderner jasje en heet nu Ford GT
Deze wagen heeft ook bij mij een speciaal plekje veroverd ik vind hem gewoon fantastisch , ik heb hem verleden jaar op een oldtimerbeurs in Ciney mogen aanschouwen
Nu ga ik proberen er hier een mooie versie van te maken neen ik ga nu niet mee doen aan de groepsbouw begrijpelijk he
Hier gaan we
De boxart
het bouwplan op zijn Japans veel info op een klein blaadje
De wondermooie body
De andere inhoud
De enorme grote wielen
Vrienden ik ga eraan beginnen
Marc
Laatst bewerkt door een moderator: