Hoofdsponsor

1/48 FW 190A-5 van eduard

• Onderwerp starter Onderwerp starter jepe
  • Startdatum Startdatum
ERVARING
we leren altijd bij
BOUWWIJZE
zoveel mogelijk zelf
BOUWBUDGET
beperkt, kopen kan altijd
BOUWSTATUS
WIP
COMMENTAREN
alles is welkom, maar wel over de bouw van het model

jepe

Well-known member
Registered
Omdat ik moet wachten op stukken voor de Zero en mijn vorige kit (Me109) van Eduard mislukt was, ga ik als tussendoortje :winking: me nog eyens wagen aan deze Focke Wulf. (nu weet ik wel hoe ik de Decals moet behandelen)

Het is ook niet zo een groot toestel, dus ga ik er een kubelwagen met een paar figuurtjes bij zetten
De versie van Maj Herman Graf, april 1943 in Frankrijk heeft wel de mooiste kleuren

Bijlagen

• IMG_20241010_151611294_HDR.jpg
    IMG_20241010_151611294_HDR.jpg
    250,1 KB · Weergaven: 15
  • IMG_20241010_153900232.jpg
    IMG_20241010_153900232.jpg
    188,1 KB · Weergaven: 15
Ben niet echt een ww2 Duitse kist fan, maar de focke wulf is wel een mooi slank toestel,

Succes en zal je volgen
Gr Ed

Ja man, hoe heb je dat gedaan? Links en rechts een breuk !!
In ieder geval een spoedig herstel gewenst, de modelbouw wacht wel.

Sowieso vind ik dit de mooiste propellerjager van de Duitsers en, wat mij betreft, zelfs de mooiste uit de Tweede Wereldoorlog.

Ik ga beetje andere taktiek toepassen (wegens omstandigheden :sneaky: ). Zoveel mogelijk onderdelen al lijmen en daarna pas schilderen.
Het is een kit van eduard, past allemaal wel goed, maar er zitten ook verschrikkelijk kleine onderdeeltjes bij (ook al is het een weekend editie)

Zit al wat de broeden op wat andere diorama's (veel tijd en het internet :eek:)

- iets met sneeuw en deze jongen https://www.passion132.com/fr/avion...ghter-i-153-winter-version-4823044404308.html

- een op het water landende https://www.passion132.com/fr/avion...48-supermarine-walrus-mki.html?fast_search=fs

Met sneeuw maak je het jezelf erg moeilijk, ik heb nog nauwelijks een sneeuwdiorama gezien dat me wist te overtuigen.

Ik geloof dat wat winterse diorama-toestanden betreft je wellicht meer materiaal/informatie vindt bij materiaal voor modeltreinen. Ik meen me te herinneren dat Fleishmann of dergelijke heel specifiek materiaal had/heeft om winterse toestanden te simuleren. (neen, niet Fleishmann maar dat andere bekend merk...)

Ik geloof dat wat winterse diorama-toestanden betreft je wellicht meer materiaal/informatie vindt bij materiaal voor modeltreinen. Ik meen me te herinneren dat Fleishmann of dergelijke heel specifiek materiaal had/heeft om winterse toestanden te simuleren. (neen, niet Fleishmann maar dat andere bekend merk...)
ik heb al vanalles gezien, blijkbaar is gewoon bakpoeder, houtlijm en wat witte verf ook al een basis om te starten.
Maar eerst deze FW190. Alles wat ik kon lijmen steekt in elkaar. Seffens eens proberen wat te verven. (goei oefening voor de pols :cool: )

Terug
Bovenaan